آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
شهرستان ها
۷

استاندار: وزارت نیرو به درخواست های چهارمحال و بختیاری پاسخ های غیرمنطقی می دهد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت نیرو باید از سیاست های قانونی خود، تجدیدنظر کند.

شهرکرد - خبرنگار کیهان: قاسم سلیمانی دشتکی در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متاسفانه وزارت نیرو به درخواست های چهارمحال و بختیاری به ویژه در بخش آب پاسخ های غیرمنطقی می دهد.

وی تامین اعتبار لازم برای نصب کنتورهای هوشمند بر روی منابع آب چهارمحال و بختیاری با هدف برآورد دقیق میزان برداشت در استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: طرح جداسازی آب آشامیدنی از آب فضای سبز و تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این استان برای مدیریت مصرف آب است.

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر و خشک شدن بسیاری از منابع آبی چهار محال و بختیاری مانند چشمه ها، رودخانه ها، قنات ها و غیره بیان داشت: در این خصوص مشکلات باید در بدنه وزارت نیرو و به صورت کارشناسی علمی و اطلاع رسانی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آمار میزان مصرف و خروجی منابع آب استان باید تنها از طریق مشاوران رسمی و دستگاه های اجرایی متولی محاسبه و ارائه شود.

وی عنوان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی نباید فشارهای غلط و غیرقانونی دستگاه های نظارتی را قبول کنند، بلکه بایستی بر اساس معیارهای قانونی فعالیت خود را به دور از هرگونه تخلف و در مسیر قانون جمهوری اسلامی انجام دهند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: کمیته ای متشکل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای برای جذب اعتبارات و تطبیق آمار و اطلاعات در خصوص میزان مصرف و خروجی منابع آب تشکیل و نتایج را بر اساس مستندات علمی اعلام کند.