آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
شهرستان ها
۷

2 بیمارستان در کرج افتتاح شد

مجتمع آموزشی، پزشکی و درمانی امام علی(ره) کرج و بیمارستان فوق تخصصی امام حسین(ع) محمدشهر کرج با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

مجتمع آموزشی، پزشکی و درمانی امام علی(ع) کرج در زمینی به مساحت 16هزار متر مربع و با یک کلینیک ویژه در مجاور آن به مساحت شش هزار متر مربع احداث شده است.

برای ساخت این مجتمع آموزشی، درمانی و پزشکی 35میلیارد تومان و برای تجهیز آن 15میلیارد تومان هزینه شده است.

این مجتمع با 300 تخت بیمارستانی دارای بخش هایی چون دو بخش اورژانس، مراقبت های ویژه، اتاق عمل مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات، اتاق های ایزوله، ای سی یو، ان ای سی یو، دارای اتاق های ال دی ار، داروخانه و اتاق های بستری اطفال و بزرگسالان است.

همچنین قرار است با حضور دکتر هاشمی پنج پایگاه اورژانس و بیمارستان امام حسین با 170تخت به بهره برداری برسند.

همچنین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسین(ع) محمدشهر کرج با 170 تخت و اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید. این بیمارستان ظرف مدت 2 سال احداث، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

این بیمارستان با زیربنای 7 هزار و 300 متر مربع در زمینی به مساحت 19 هزار متر در 2 بلوک با همکاری خیرین و بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده است.

زمین این بیمارستان و بخشی از ساختمان آن توسط یک خیر در سال 93 به دانشگاه علوم پزشکی البرز جهت راه اندازی و بهره برداری واگذار شده و اکنون با همکاری بخش خصوصی به مرحله بهره برداری رسیده است. مدیریت این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده اما خدمات درمانی با تعرفه دولتی به مردم استان البرز ارائه می شود.

همچنین با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج پایگاه اورژانس استان البرز شامل پایگاه های اورژانس شهرک وحدت فردیس، فاطمه زهرا(س) ساوجبلاغ، اورژانس هیو در آزادراه تهران - قزوین پایگاه اورژانس شهرک صنعتی اشتهارد و پایگاه سید جمال الدین نظرآباد به بهره برداری رسید.

هزینه احداث و تجهیز هر کدام از پایگاه های اورژانس افتتاح شده حدود 250میلیون تومان اعلام شده و مساحت هر پایگاه اورژانس حدود 250متر مربع و زیر بنای آن 100متر مربع است.

پایگاه های فاطمه زهرا(س)، سیدجمال الدین و شهرک صنعتی اشتهارد توسط خیرین و پایگاه های هیو و وحدت با اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی البرز احداث شده اند.