آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۲۳
ایران زمین
۱۹

رشد مصرف برق بخشی از شهر اهواز را قطع کرد

بالا رفتن مصرف برق به دلیل شدت گرمای هوا صبح دیروز یکشنبه باعث آتش گرفتن چند پست برق در منطقه «سپیدار» اهواز شد و بخشی از این شهردر خاموشی فرو رفت.

«محمود دشت بزرگ»، مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن اوج مصرف برق ظرفیت بار ترانس های شرق اهواز کاملا پر شد و فشار زیادی بر این ترانس ها وارد آمد. متعاقب آن سر کابل خروجی 32 کیلو ولت سپیدار و نیز ترانس این منطقه دچار آتش سوزی شد که بلافاصله دستگاه های خدمات رسان از جمله آتش نشانی وارد عمل شدند و توانستند آتش سوزی را مهار کنند. هم اکنون 100 مگاوات برق در شرق اهواز در منطقه سپیدار دچار مشکل شده که 70 درصد آن بزودی وارد مدار می شود و 30 درصد مابقی نیز اصلاح و وارد مدار خواهد شد. «کیامرث حاجی زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در محل حادثه، گفت: تمامی امکانات شهرستان برای مهار آتش سوزی در پست برق سپیدار به کار گرفته شد و خوشبختانه ضمن خاموش شدن آتش سوزی از سرایت آن به سایر بخش ها جلوگیری به عمل آمد. هم اکنون تمامی نیروهای فنی برق استان و برق منطقه ای در محل حادثه حاضرند و در سریعترین زمان ممکن مشکل به وجود آمده برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ناگهانی دما باعث فشار به شبکه برق شده و مردم باید برای جلوگیری از این دست اتفاقات نسبت به صرفه جویی اقدام کنند. به دنبال این حادثه برق مناطق سپیدار، نبوت، صداقت و معلم اهواز قطع شد که بزودی برق اغلب این مناطق وصل می شود. این آتش سوزی و قطع برق در اهواز در حالی رخ داده که طی چند روز گذشته شرکت برق در اطلاعیه های متعددی از مردم درخواست صرفه جویی کرده بود.