آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۵۱
اخبار کشور
۳

در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، نوای العفو، العفو در شهرهای کشورطنین انداز شد

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شنبه شب با حضور مردم مومن و خداجو در شهرهای کشور برگزار شد.

سرویس شهرستانها: در این مراسم معنوی، مومنان شرکت کننده در حالی که قرآن کریم بر سر نهاده بودند در آخرین شب از لیالی قدر با استعانت از درگاه الهی و توسل به ائمه اطهار بخشش و رفع حاجات خود را خواستار شده و برای رفع گرفتاریها و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج) دعا کردند.

مراسم معنوی سومین شب از لیالی قدر همچون شب های گذشته با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد. در این شب صحن و سرای آستان مقدس رضوی آکنده از عطر معنویت و شور زائرانی بود که نوای الغوث، الغوث و العفو، العفو آنان در فضای شهر مشهد طنین ا نداز بود. مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس با قرائت دعای جوش کبیر توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن سر نهادن توسط حجت الاسلام رفیعی به پایان رسید.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز در سومین شب از لیالی قدر شاهد حضور گسترده مجاوران و زائرانی بود که به شوق بخشش و رفع حاجات خود به این مکان مقدس آمده و با چشمانی اشکبار با خدای خود به راز و نیاز پرداختند. خیل عظیم شرکت کنندگان در مراسم احیای آخرین شب از لیالی قدر در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) که با شکوه تر از شب های گذشته برگزار شد ارادتمندان اهل بیت(ع) تا صبح به رازو نیاز پرداختند و در صدر حاجات خود تعجیل در فرج امام زمان(عج) را از درگاه الهی خواستار شدند.

استقبال زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) از این مراسم به حدی بود که بسیاری از مردم که به صورت خانوادگی برای شرکت در آیین احیا آمده بودند در خیابان ها و فضاهای اطراف حرم بانوی کرامت مستقر شدند و به قرائت قرآن و ادعیه و قرآن بر سر نهادن پرداختند.