آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
حوادث
۱۹

ربودن کودک 9 ساله پسر عمو، برای اخاذی

مردی با نقشه اخاذی 150 میلیون تومانی از پسرعمویش، کودک 9 ساله او را ربود و 24 ساعت در یک کارخانه مخفی کرد.

به گزارش جام جم، 25 مهر 95، مردی با مراجعه به کلانتری 11 ورامین از ربوده شدن پسرش به نام سعید در مقابل مدرسه و درخواست 150 میلیون تومانی آدم ربا در ازای آزادی او خبر داد. کارآگاهان با تحقیق از همکلاسی های سعید متوجه شدند مردی موتورسوار، او را به زور سوار کرده و با خود برده است.

دوربین های مداربسته مدرسه، تصاویر آدم ربا را ضبط کرده بود که پدر سعید با تماشای این تصاویر آدم ربا را شناخت و وی را پسرعموی خود معرفی کرد.

پدر سعید از پرداخت پول امتناع کرد و روز بعد، آدم رباها سعید را آزاد کردند. او گفت: «گروگانگیرها دو نفر بودند که یکی از آنها پسرعموی پدرم به نام رامین است. او مرا به زور از جلوی مدرسه سوار موتور کرد و با خود به یک کارخانه در اطراف ورامین برد. آنها هیچ آزاری به من نرساندند و امروز هم آزادم کردند.»

با کسب این سرنخ، مخفیگاه متهمان شناسایی و هر دو نفرشان دستگیر شدند. آنها پس از اعتراف به زندان افتادند و صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شدند. در ابتدای جلسه، شاکی رضایت داد. سپس رامین گفت: «نقشه آدم ربایی را کریم (متهم دوم) کشید. ما فکر می کردیم پسرعمویم به دلیل خرید پراید و رهن خانه، پول کافی دارد اما وقتی از پرداخت آن امتناع کرد، از ترس پلیس، کودک را جلوی خانه اش رها کردیم.»

کریم نیز اظهارات رامین را تائید کرد تا زنگ پایان جلسه به صدا درآید. قضات نیز وارد شور شدند و هر دو متهم را به حبس محکوم کردند.