آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
جامعه
۱۷

لو رفتن سوالات امتحان نهایی صحت ندارد

ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی پس از رسانه ای شدن و واکنش های بسیار حالا از سوی رئیس پلیس فتا رد شد.

به گزارش جام جم، ماجرا از وقتی آغاز شد که بسیاری البته با ارائه دلیل و سند معتقد بودند سوالات امتحانات نهایی پیش از امتحانات لو رفته است، این داستان تا جایی پیش رفت که برخی از نمایندگان مجلس هم به مساله ورود پیدا کردند و قول پیگیری این موضوع را در مجلس دادند.

این نکته هم واکنش رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش را به دنبال داشت. عمادی در این رابطه می گوید: در برخی شبکه های های مجازی ادعایی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی وجود داشته، اما مورد اثبات شده ای وجود ندارد و ما اکنون ادعای اثبات شده ای در دست نداریم، اما اگر گزارشی از طریق پلیس فتا و حراست به آموزش و پرورش ارسال شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حالا پلیس فتا اعلام کرده است که این ادعا واقعیت ندارد. سرهنگ مهدی کاکوان رئیس پلیس فتای تهران درباره ماجرای فروش سوالات لو رفته امتحانات دانش آموزان و اظهارات مطرح شده مبنی بر خرید و فروش آنها در برخی شبکه های اجتماعی گفت: به دنبال اطلاع همکارانمان در پلیس فتا از فعالیت برخی افراد در شبکه های اجتماعی در خصوص فروش سوالات امتحانات نهایی و همچنین گزارش آموزش و پرورش مبنی بر ادعای برخی افراد مبنی برداشتن سوالات امتحانی و فروش آنها به دانش آموزان، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر این که در تمام بررسی های انجام شده پلیس فتا، هیچ مستنداتی مبنی بر صحت ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دست نیامد، افزود: در تحقیقات انجام شده پلیس، سه نفر کلاهبردار که مدعی فروش سوالات امتحانات نهایی بودند شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد ادعای این افراد مبنی برداشتن سوالات اصلی، کذب است و این افراد با وعده های دروغ از دانش آموزان کلاهبرداری می کردند.