آرشیو دو‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
فرهنگ و هنر
۱۶

کتاب

رونمایی نسخه روسی کتابی که نتانیاهو را عصبانی کرد

ترجمه روسی کتاب «فلسطین» از سوی انتشارات وچه منتشر شد. قرار است این اثر فردا سه شنبه، 30 خردادماه، در روسیه رونمایی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب «فلسطین» از منظر رهبر معظم انقلاب به کوشش آناستازیا، مترجم، به زبان روسی ترجمه و از سوی انتشارات وچه در روسیه منتشر شد.

این اثر که به سفارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه ترجمه شده قرار است سه شنبه، 30 خردادماه، با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و همچنین سفیر فلسطین در این کشور، در خبرگزاری رویانویستی رونمایی خواهد شد.

در این مراسم که با حضور رسانه های گروهی روسیه برگزار می شود، سخنرانان درخصوص اهمیت کتاب و دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص مساله فلسطین به ارائه نظر خواهند پرداخت. در پشت جلد کتاب یکی از فرازهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص راه حل مساله فلسطین به زبان روسی درج شده است.

بخشی از این کتاب به ارائه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز قدس اختصاص دارد. انتشار این کتاب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، را عصبانی کرد. او در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 94 با نشان دادن این کتاب به حاضران در سخنانی غیر مستند و غیر واقعی آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است!

چهاردهمین حلقه ادبی طوبی ویژه اهل بیت

چهاردمین جلسه از حلقه ادبی طوبی در مجمع شاعران اهل بیت برگزار می شود.

به گزارش تسنیم، جلسات حلقه ادبی طوبی در راستای اعتلای شعر آیینی بانوان شاعر، با رویکرد شعر اهل بیت علیهم السلام ویژه بانوان برگزار می شود.

محتوای حلقه ادبی طوبی شعرخوانی، نقد شعر و مباحث آموزشی و پژوهشی است و این حلقه ها در راستای ایجاد محیط مناسب و ارتقای سطح فنی و محتوایی شعر آیینی بانوان و با حضور استاد سیدمهدی حسینی برگزار خواهد شد.

چهاردهمین جلسه حلقه ادبی طوبی، امروز 29خرداد ساعت 18 و 30 دقیقه در مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام واقع در تهران، خیابان آزادی، جنب خیابان حبیب اللهی، خیابان حبیب زادگان، پلاک 6 واحد 1 برگزار می شود.