آرشیو دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۱
ایران
۱۵

کودکان بی شناسنامه سیستان و بلوچستان به مدرسه می روند

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: کودکان لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی (شناسنامه) در این استان، کارت حمایت تحصیلی دریافت می کنند.

میثم برازنده دیروز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی موافقت کرد.

وی افزود: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد، وزارت کشور (فرمانداری ها) موظفند، با همکاری وزارت آموزش و پرورش به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی که از نظر سنی امکان نام نویسی و تحصیل در نظام آموزشی رسمی کشور را دارند، شناسایی و کارت ویژه ای با عنوان کارت حمایت تحصیلی برای آنان صادر کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام، امکان نام نویسی و تحصیل افراد دارای این شرایط در مدارس تمام مقاطع تحصیلی داخل کشور فراهم می شود.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: هیات دولت، همچنین سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کرد با زمان بندی مشخص، اقدامات قانونی لازم را برای صدور شناسنامه این افراد انجام دهد. مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: براساس آمار غیررسمی، حدود 2 تا 4 هزار دانش آموز بدون شناسنامه در استان وجود دارد.