آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۵۲
صفحه آخر
۲۰

شمارش معکوس مسابقه دانش آموزی نور

بیش از 5000 نفر در مسابقه دانش آموزی نور، گرامیداشت پروفسور جکی یینگ شرکت کرده اند و تا پایان خرداد فرصت ثبت نام و ارسال آثار برای دانش آموزان وجود دارد.

به گزارش جام جم، مسابقه دانش آموزی نور، گرامیداشت پروفسور جکی یینگ از ابتدای آذر سال گذشته کار خود را شروع کرده است. این مسابقه که با موضوع ساخت فیلم های 60 ثانیه ای از انجام آزمایش های علمی گروه های دانش آموزی طرح ریزی شده است، می تواند در تمامی حوزه های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، نجوم یا ترکیبی از علوم مختلف باشد.

بین المللی بودن و فراهم کردن عرصه رقابت برای دانش آموزان سایر کشورهای اسلامی با حضور دانش آموزان برخی کشورهای منطقه، یکی از ویژگی های مسابقه دانش آموزی نور در این دوره بوده است. تاکنون پنج هزار و 48 دانش آموز در قالب 2167 نفر در این مسابقه شرکت کرده اند و 1854 فیلم به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.

همچنین اختتامیه این رویداد علمی دانش آموزی همزمان با دهم ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان برگزار خواهد شد. ضبط برنامه تلویزیونی مسابقه دانش آموزی نور، پس از ماه مبارک رمضان آغاز شده و در روزهای گرم تابستان روی آنتن می رود. ضمن این که آزمایش های علمی دانش آموزان با حضور خود آنها در این برنامه به نمایش در می آید و همزمان فراخوان سومین دوره مسابقه دانش آموزی نور در این برنامه تلویزیونی هم اعلام می شود.

مسابقه دانش آموزی نور با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم افق های جدید در اذهان جامعه دانش آموزی و مشارکت مراکز آموزشی، توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) برگزار می شود.