آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۸
اقتصاد
۵

خبر کوتاه

مردم به بانک مرکزی اعتماد کنند

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: تنها مرجع رسمی ارایه اطلاعات سیستم بانکی کشور بانک مرکزی است و مردم به این مرجع اعتماد و اطمینان داشته باشند. فرشاد حیدری با اشاره به اینکه سیستم بانکی کشور از سلامت نسبی برخوردار است، افزود: من به عنوان نماینده بانک مرکزی این اطمینان را به هموطنان می دهم که بانک ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی ایمن و مطمئن هستند و سپرده گذاری در آنها هیچ گونه مشکلی ندارد. وی با تاکید بر اینکه مشتریان سیستم بانکی با اطمینان و خیالی آسوده به این سیستم اطمینان و اعتماد کنند، گفت: مشتریان سیستم بانکی بدون توجه به شایعات به خصوص در فضای مجازی که منشا آن مشخص و معتبر نیست، توجه نکنند و برحسب نیاز خود به شعبات بانک ها مراجعه کنند. معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه توضیح داد: هموطنان اطلاعات لازم را از طریق مرجع رسمی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی است در قالب اطلاعیه ها و مصاحبه ها دریافت کنند و به این اطلاعات اطمینان و اعتماد داشته باشند، زیرا بانک مرکزی به عنوان نماینده مردم حافظ سپرده ها و حقوق آنها است.

برخورد سلیقه ای عراقی ها در تجارت با ایران

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: برخورد عراقی ها در تجارت با ایران سلیقه ای، حزبی و منطقه ای است، بنابراین باید برای برخورداری از یک تجارت بدون تلاطم با این کشور مسوولان ما تذکرات لازم را به مسوولان عراقی بدهند. یحیی آل اسحاق در گفت وگو با فارس در مورد روابط تجاری ایران و عراق گفت: متاسفانه مجموعه نظام مدیریتی و تصمیم گیری در زمینه تجارت و بازرگانی در کشور عراق، از وضع ثابتی برخوردار نیست و مدام در حال تغییر و تلاطم است. رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: هر روز در یکی از حوزه های حمل و نقل، استاندارد، بیمه و امثال آن در این کشور با قانون جدیدی مواجه می شویم و برخوردها در رابطه با کالاهای صادراتی ایران به این کشور کاملا شخصی، منطقه ای، حزبی و گروهی است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به متلاطم بودن بازار تجاری عراق، تجارت با این کشور سخت است، گفت: البته این موارد منجر به چشم پوشی از بازار عراق نمی شود و افرادی که روحیه مواجهه با این مسائل را دارند می توانند در این بازار موفق باشند.