آرشیو شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶، شماره ۳۸۳۸
صفحه آخر
۱۶
نشست روز

جشن شکرانه

خانه هنرمندان در آخرین شب های ماه رمضان، جشنی متفاوت برگزار می کند. جشنی به نام «جشن شکرانه» که در امتدادش به شب های عیدفطر می رسد و با هنر موسیقی و نمایش، تلفیق شده است. این جشن ها از پنجشنبه شب آغاز شده تا سه شنبه هم ادامه دارد.

در این جشن ها هرشب و در بخش نخست اجرای پرفورمنس سازهای کوبه ای با همکاری اینتر - ارکستر تهران با مدیریت هنری نادر مشایخی و مدیریت ارکستر وحید افتخاری حسینی برگزار می شود و در بخش دوم اجرای یک نمایش. براساس برنامه خانه هنرمندان، امشب و در شب سوم این جشن، پس از اجرای پرفورمنس سازهای کوبه ای، موسیقی سنتی توسط گروه قاصدک به سرپرستی سعید علی اسماعیلی در دو نوبت اجرا می شود.

گروه قاصدک قطعات گل من چندین، لحظه دیدار، قطعه بی کلام کردی، دونوازی کمانچه و دف، چهار مضراب، ریمیکس نوستالژیک در دستگاه شور، ای مه من، محلی دزفولی، ریمیکس نوستالژیک در دستگاه همایون، جومه نارنجی (محلی خراسانی) را اجرا خواهند کرد و حرکات موزون توسط گروه ئاسئو به سرپرستی ئاسو نادری در دو نوبت با نمایش طنز به سرپرستی جمشید عسگری اردستانی روی صحنه می رود. این برنامه در دو سانس وبعد از افطار برگزار می شود.