آرشیو یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۸۹۶
حوادث
۱۳

دیه برای مردی که چشمش کور شد

شرق: متهم جوانی که در یک درگیری با چاقو چشم پسر جوانی را کور کرد، از سوی هیئت قضات به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، 20 اسفندماه سال 91 مردی با پلیس 110 تماس گرفت و از درگیری سه جوان در خیابان شریعتی تهران خبر داد و ماموران در پی این خبر خود را به محل رساندند. آنها در تحقیقات اولیه متوجه شدند سه جوان با یکدیگر درگیر شدند که یکی از آنها در جریان این نزاع با ضربه چاقو کور شده است. ماموران در ادامه بررسی های خود دو جوان به نام مهران و امیر را دستگیر کردند.

مهران پس از دستگیری موضوع را انکار کرد و همه تقصیر ها را بر گردن امیر انداخت. امیر نیز اتهام را نپذیرفت و مدعی شد آن روز با خود چاقویی حمل نکرده و مهران پسر جوان را کور کرده است. به این ترتیب با توجه به شکایت این پسر جوان و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواستی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده ارسال شد.

در ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد، سپس شاکی در جایگاه مخصوص حاضر شد و بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: از دادگاه تقاضای قصاص دارم تا کسی که با چاقو چشمم را نابینا کرده، کور شود و بداند من چه رنجی را تحمل می کنم. سپس مهران متهم ردیف اول برای دفاع از خود در برابر قضات ایستاد و گفت: من با چاقو به چشم این مرد نزدم و تمام تقصیرات گردن امیر است. او بود که در جریان درگیری یکباره چاقو کشید و با آن چشم شاکی را کور کرد. درگیری بین من و شاکی بود اما او کاسه داغ تر از آش شد و این فاجعه را به وجود آورد. در ادامه جلسه رسیدگی شاهدان هرکدام به ترتیب در جایگاه قرار گرفتند؛ آنها پس از اجرای مراسم قسم، روز حادثه را همان طور که دیده بودند، برای قضات شرح دادند. در پایان جلسه قضات که در متهم بودن مهران تردید داشتند، پرونده را برای بررسی های بیشتر به دادسرا ارجاع دادند. آنها متوجه شدند مهران بی گناه است و امیر چشم این مرد را کور کرده است؛ به همین دلیل مهران را تبرئه کردند و بنا بر رای پزشکی قانونی مبنی بر اینکه قصاص امکان پذیر نیست، متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند.