آرشیو یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۲
ورزش
۹

چرا فروش کایل واکر به ضرر تاتنهام تمام می شود

کایل واکر با انتقال 50 میلیون پوندی به منچستر سیتی به گران ترین مدافع تاریخ لیگ جزیره تبدیل شد تا تمام نگاه ها در فصل آتی به این مدافع سرعتی 27 ساله باشد.

گرچه واکر با عقد قراردادی پنج ساله عملا سال های آخر خود را در من سیتی خواهد گذراند، اما برخی کارشناسان بر این باورند که تاتنهام در فصل جاری با از دست دادن این مدافع ضرر خواهد کرد.

من سیتی فصل گذشته در حالی لیگ را به اتمام رساند که هشت امتیاز پایین تر از تاتنهام بود و تنها تفاوت این دو تیم، خط دفاعی شان بود. حالا سیتیزن ها با به خدمت گرفتن واکر از یک سو، رقیب خود را تضعیف و از سوی دیگر سعی کرده اند این فاصله را پر کنند.

از سوی دیگر با فروش واکر با چنین قیمت بالایی، سران تاتنهام برای پیدا کردن جانشین برای او کار دشواری پیش رو دارند، زیرا خرید مدافع راستی کلاسیک و با کیفیت به مراتب هزینه بالایی روی دست آنها خواهد گذاشت.

اگرچه طرفداران و مربیان تاتنهام روی تریپر به عنوان جانشین واکر حساب ویژه ای باز کرده اند، اما حضور در فقط 11 بازی فصل گذشته موجب شده بسیاری بر این نکته تاکید داشته باشند که تریپر برای پر کردن جای واکر کار بسیار سختی پیش روی خود خواهد داشت.