آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۶۵۴۵
زندگی: سلامت
۱۴

در تابستان هوای پاها را بیشتر داشته باشید!

به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان، همه افراد از بزرگ و کوچک، تمایل شدیدی به شنا کردن در استخرها و دریا دارند. اما این تفریح تابستانی نیز به نوبه خود مسائلی دارد که باید مراعات شوند. از جمله موارد مذکور، اینکه به علت رطوبت بالا در کناره های استخر و ماسه های ساحل راه رفتن با پای برهنه در این مکان ها زمینه عفونت های قارچی را در پاها بیشتر می کند.

دکترسعید زحمت کش مقدم در این باره می گوید: برای پیشگیری از رشد قارچ و زگیل در پاها بهترین و راحت ترین روش این است که در این محیط ها پابرهنه راه نروید. در بیشتر موارد زگیل و قارچ و عفونت های ناشی از آلودگی در محیط های مرطوب حتی تا چندین روز پنهان می مانند؛عفونت های قارچی که تا چند هفته بعد ممکن است بروز پیدا کنند.به گفته این مشاور پوست، مو و زیبایی عفونت های قارچی که چند روز پس ا ز آلودگی روی پوست ظاهر می شوند باعث می شوند که درد زیادی در منطقه مبتلاشده داشته باشید، در صورت مشاهده این قبیل عفونت ها با مراجعه به پزشک مربوطه و بهره مندی از داروهایی مانند پمادها می توانید سلامتی خود را به دست آورید.

او در خاتمه به تمامی شهروندان توصیه می کند: در فصل گرما جهت جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت هایی که سلامت پاها را به خطر می اندازند از پوشیدن صندل و کفش های روباز به طور جدی خودداری و از جوراب های نخی استفاده کنید.