آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۳
اخبار کشور
۳

پیکر شهید سرتیپ «علی رزمی» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم علی رزمی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده لشکر 21 حمزه تبریز در دوران دفاع مقدس صبح دیروز از مقابل منزل آن مرحوم برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان وی برگزار شد.

وی فرماندهی دلسوز و از یادگاران دوران دفاع مقدس محسوب می شود که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار شهید صیاد شیرازی حضوری موثر داشته است. وی همچنین طراح ساخت کانال هندلی در عملیات فتح المبین بوده است. کانال هندلی در منطقه جنوب غربی رودخانه کرخه به طول 400 متر و عمق 170 سانتیمتر و عرض یک متر در جریان عملیات فتح المبین ساخته شد، که نفوذ رزمندگان اسلام از طریق این کانال به پشت سنگرهای دشمن سبب غافلگیری دشمن شد که فرار و شکست بعثی ها در این منطقه را به دنبال داشت.ص