آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
فوتبال ایران
۱۱

زمان داربی بعد از چند بار تغییر مشخص شد

چرا ال کلاسیکو بدون اگر و اما برگزار می شود؟

روزها و هفته ها پیش، مشخص شد که دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در تور تابستانی رودرروی هم قرار می گیرند. همه چیز از قبل برنامه ریزی شده و همه تکلیف خود را می دانند. پوستر بازی طراحی شده و همه برای دیداری که قرار است ساعت 18 و 30 دقیقه روز یکشنبه 8 مرداد در ورزشگاه صخره سخت در شهر میامی ایالت فلوریدا برگزار شود، آماده هستند. برندهای لباس این دو تیم از روزها قبل، تیشرت های آن بازی را تولید کرده اند تا کنار ورزشگاه به فروش برسانند. پلیس محلی در جریان است و دو تیم که باید سوپرکاپ اسپانیا را برگزار کنند، برای تغییر برنامه سوپرکاپ، فشاری به فدراسیون فوتبال اسپانیا وارد نمی کنند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا هم مانند فدراسیون فوتبال ایران نیست و برنامه اش را با فشار یکی دو تیم تغییر نمی دهد. این، نمونه یک برنامه ریزی کامل و درست است. آنها در بالاترین سطح فوتبال مجبورند، بهترین برنامه ریزی را هم داشته باشند تا دنیا از فوتبال لذت ببرد. دو تیم پر از ستاره های بزرگ و گرانقیمت هستند؛ اما هیچ یک از دو تیم، اراده ای برای به هم زدن برنامه های فدراسیون فوتبال اسپانیا ندارد، چون دو تیم، پایه کار خود را بر برنامه استوار کرده اند.

اما بد نیست به مسابقه ای که گفته می شود قرار است شنبه هفته آینده در آلمان بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شود، نگاهی بیندازید. روزهاست که این بازی حرف اول رسانه هاست. یک بار عدم هماهنگی با فدراسیون فوتبال آلمان و یک بار دیگر مخالفت پلیس فدرال آلمان مانع برگزاری می شود و اینها مشخص می کند که همه چیز برای یک بازی بی دردسر برنامه ریزی نشده بود. زمان برگزاری بازی چند بار تغییر کرد و حال، با وجود همزمانی این داربی با بازی سوپرجام فوتبال ایران، بازی را در روز شنبه قطعی کرده اند. آنچه تیم ها را وادار به انجام این بازی می کند، پولی است که گفته می شود، اسپانسر به تیم ها وعده داده. در چنین شرایطی باید افسوس خورد برای فوتبال که اسپانسر برای پولی که هنوز نداده، اختیار دو تیم پرطرفدار پایتخت را در دست گرفته؛ پولی که البته آنها خیلی راحت تر از اینها باید به دست بیاورند.