آرشیو دو‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
صفحه آخر
۲۰

ساخت خانه در 8 دقیقه

اگر زمینی برای ساخت خانه در اختیار دارید، به جای صرف ماه ها وقت برای ساخت خانه به روش سنتی می توانید از روشی جدید برای برپاکردن خانه تان در عرض 8 دقیقه استفاده کنید.

به گزارش فارس و به نقل از نیواطلس، در این روش یک کامیون حمل اجزای خانه در محل مورد نظر مستقر می شود و با فشردن یک دکمه خانه رویایی شما به طور خودکار در عرض 8 دقیقه برپا می شود.

شرکت انگلیسی Ten Fold Engineering که مبدع این روش خانه سازی است، مجموعه ای از سازه ها و ساختارهای ماژولار و خوداتکا را طراحی کرده که به طور خودکار تاشده یا باز می شود و بدون نیاز به هرگونه دخالت بشر در نهایت تبدیل به یک خانه قابل سکونت می شود.

ساختار اصلی این سیستم یک واحد کانتینر قابل انتقال به هر محل است که می توان آن را با کامیون جابه جا کرد. پس از انتقال این کانتینر به محل، اجزای داخلی آن باز شده و ابعادش به سه برابر حالت عادی افزایش می یابد. با سرهم شدن خودکار سازه ها، این مجموعه در نهایت برای سکونت آماده خواهد بود.

کانتینرهای حاوی این خانه های پیش ساخته را می توان روی هم قرار داد تا یک ساختمان بلند یا حتی هتل به وجود آورد. هزینه خرید هر یک از این کانتینرها 130 هزار دلار است.