آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تقویت ارتباطات رسانه ملی با شبکه های عراقی

معاون برون مرزی در دیدار با مجاهد ابوالهیل، رئیس هیات امنای شبکه رسانه های عراق، از آمادگی رسانه ملی برای افزایش و گسترش همکاری های رسانه ای و فرهنگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پیمان جبلی در این دیدار با اشاره به وجود 11 کانال تلویزیونی ماهواره ای و 33 رادیو برون مرزی در رسانه ملی و پخش برنامه به زبان های گوناگون، گفت: صداوسیما تمام امکاناتی را که در اختیار دارد؛ برای تحقق اهداف والای جمهوری اسلامی بسیج کرده است و معاونت برون مرزی با داشتن شبکه های ماهواره ای همچون پرس تی وی، هیسپان تی وی و العالم در این زمینه فعالیت ویژه ای دارد.

معاون برون مرزی ابراز امیدواری کرد ارتباطات رسانه ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکه ها و رسانه های عراقی تقویت شود و توسعه یابد.

مجاهد ابوالهیل نیز با استقبال از پیشنهادهای معاون برون مرزی سازمان، تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، تفاهم نامه همکاری های رسانه ای فیمابین منعقد شود.

وی از وجود سه شبکه ماهواره ای العراقیه در عراق خبر داد که یکی از آنها در زمینه تولید، پخش اخبار و گزارش های خبری، دیگری درخصوص برنامه های ورزشی و سریالی و شبکه سوم نیز با زبان هایی همچون ترکی و کردی برنامه پخش می کند.