فلسفه
نسبی انگاری و روایت بوغوسیان از آن در گفت و گو با حسین شیخ رضایی
هراس از معرفت مطلق بی وجه است
جهانی که ما در آن زیست می کنیم برساخته نظام گفتمانی و قراردادهای جمعی ما است
پرسش از چیستی معرفت، امکان و محدوده های آن مهم ترین مساله فلسفه جدید است. از زمانی که رنه دکارت، فیلسوف فرانسوی در همه آنچه انسان می تواند بداند شک کرد، تا به امروز فیلسوفان همواره درگیر این سوال بوده اند که آیا انسان راهی به معرفت و شناخت جهان واقعی دارد یا خیر؟ آیا می توان معرفتی یقینی و در نتیجه مطلق کسب کرد یا خیر؟ حتی معنای معرفت چنان که افلاطون آن را «باور صادق موجه» می خواند نیز مورد شک و تردید واقع شد و بسیاری از فلاسفه کوشیدند با کم و زیاد کردن عناصر این تعریف آن را حک و اصلاح
برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سالهای گذشته روزنامههای عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه میشود.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یکساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.