آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
صفحه آخر
۱۲

حزب الله از تروریست های جبهه النصره خواست سلاح را در سوریه و لبنان زمین بگذارد

جنبش حزب الله لبنان طی بیانیه ای، از عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» در این کشور و سوریه خواست، سلاح های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

درپی شکست های سنگین عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در بلندی های عرسال و قلمون که در منطقه مرزی دو کشور سوریه و لبنان واقع شده اند، جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای، خطاب به جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی اعلام کرد: به همه شبه نظامیان می گوییم خون خود را حفظ کرده و سلاح هایشان را زمین بگذارند. این نخستین بار است که حزب الله از موضع قدرت، از تروریست ها می خواهد تسلیم شوند. در حال حاضر بیش از 75 درصد مناطق ارتفاعات ذکر شده در اختیار حزب الله لبنان است و دوشنبه، که چهارمین روز عملیات حزب الله و ارتش سوریه بوده، پایگاه اصلی جبهه النصره به تسخیر نیروهای مقاومت درآمده بود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، تروریست های وابسته به این گروه تروریستی که در بخش های جنوبی و مرکزی عرسال و قلمون حضور داشتند، مجبور شدند به بخش شمالی این دو منطقه بروند، یعنی جایی که عناصر داعش حضور دارند. عرسال و قلمون طی سه سال اخیر شاهد حضور عناصر گروه های تروریستی بوده است.

پیروزی های بی سابقه

ژنرال «سرگئی رودسکی» رئیس اداره عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد، ارتش سوریه طی دو ماه گذشته مناطق تحت کنترل خود را تقریبا تا دو برابر گسترش داده است. به گفته رودسکی، ارتش سوریه طی این مدت توانست حدود 20 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را آزاد کند. بیشتر این پیشروی ها در مناطق شرقی سوریه صورت گرفته است.

این ژنرال روسی، وسعت مناطق آزاد شده توسط نیروهای سوری و همپیمانان آنها از سال 2015 تاکنون را چهار برابر یعنی حدود 75 هزار کیلومترمربع ذکر کرد.