آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
صفحه آخر
۱۲

26 کشته و 58 زخمی بر اثر انفجار تروریستی در لاهور پاکستان

بر اثر عملیات انتحاری تروریست ها علیه پلیس لاهور، دست کم 26 نفر کشته و بیش از 58 نفر زخمی شدند. طالبان مسئولیت این عملیات در پاکستان را بر عهده گرفت.

به گزارش فارس، بر اثر عملیات انتحاری علیه پلیس لاهور که در بازار میوه و تره بار خیابان «فیروزپور» صورت گرفت دستکم 26 نفر کشته و بیش از 58 نفر زخمی شدند. بیش از 9 نفر قربانیان این حادثه تروریستی نیروهای پلیس هستند. طالبان پاکستان در بیانیه ای ضمن پذیرفتن مسئولیت انفجار در بازار میوه و تره بار شهر لاهور اعلام کردند که عامل انتحاری از یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده برای هدف قرار دادن ماموران پلیس استفاده کرد.

«محمد خراسانی» سخنگوی طالبان پاکستان در ادامه این بیانیه گفت: «پیام ما به متحدان دشمنان اسلام این است که خود را از سر راه ما کنار بکشند.»

«حیدر اشرف» فرمانده ارشد پلیس لاهور انتحاری بودن انفجار در بازار میوه و تره بار لاهور را تایید کرد. وی افزود: «نیروهای پلیس برای انجام عملیات ویژه در خیابان فیروزپور تجمع کرده بودند که هدف حمله طالبان قرار گرفتند.» «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش، «چودهری نثار علی خان» وزیر کشور و سایر مقامات پاکستانی در پیام های جداگانه انفجار لاهور را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

دبیر کل سازمان ملل هم در پیامی انفجار روز دوشنبه در شهر لاهور پاکستان را به شدت محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز ضمن محکومیت حادثه تروریستی لاهور توسل به خشونت و ترور را زائیده ایدئولوژی منحطی دانست که جز زبان زور و خشونت لجام گسیخته سخنی و کلامی برای گفتن ندارد.