آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
شهرستان ها
۷

استان همدان اسکان و تغذیه 55 هزار زائر اربعین حسینی را برعهده گرفت

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: برای اجرای «طرح معراج» و ترفیع گنبد و بارگاه امام حسین(ع)، بیش از ده هزار خشت طلا به کار می رود.

همدان- خبرنگار کیهان: محمدعلی بادامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان همدان با همکاری استان کرمان در اجرای این طرح مشارکت دارد، ادامه داد: کسانی که وجوهات و نذورات خود را برای این طرح اهدا کنند، اسامی آنها در پشت خشت ها حک می شود.

وی ساخت صحن عقیله بنی هاشم، گسترش بین الحرمین، صحن الزهرا، ترفیع گنبد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و... را از طرح های مختلف این ستاد عنوان کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از شناسنامه دار شدن موکب ها برای اربعین، خبر داد و گفت: تاکنون 9 موکب استان همدان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی تایید شده اند.

وی ابراز داشت: ستاد بازسازی استان همدان، از سوم تا 23 آبان ماه جاری، تامین اسکان و تغذیه 55 هزار نفر از زائرین حسینی را در مبادی ورودی(رزن تا اسدآباد)، لب مرز و کربلا، برعهده دارد.

بادامی با اشاره به اینکه 19 استان، برای اربعین حسینی از همدان عبور می کنند، اظهار داشت: امسال با موافقت کشور عراق، در 6 کنسولگری مستقر در شهرهای کرمانشاه، تهران، تبریز، خراسان رضوی، خوزستان و کرمان برای زائرین اربعین حسینی ویزا صادر می شود.