آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
شهرستان ها
۷

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص): مشکل آب خوزستان با سخنرانی حل نمی شود

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت: مشکل آب خوزستان با صحبت و سخنرانی حل نمی شود.

اهواز - خبرنگار کیهان: سرتیپ عبادالله عبداللهی در سفر به خوزستان و بررسی وضعیت پروژه آبرسانی استان افزود: مشکل آب خوزستان با صحبت و سخنرانی حل نمی شود. در دولت های دهم و یازدهم نیز تلاشهایی شد اما با وجود 25 شهر و بیش از 200 روستا و قریب به 5 میلیون نفر جمعیت مضاعف بر آن گرمای شدید و آلودگی های موجود این میزان کار کفایت نمی کند.

وی افزود: امروز رهبری دغدغه مسئله آب خوزستان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون کار به صورت پراکنده صورت گرفته است که در مرحله اول باید چشم اندازی مدون در این رابطه تهیه شود تا آب سالم به دست مردم برسد.

وی منبع تامین آب آشامیدنی سالم و با کیفیت برای مردم خوزستان را رودخانه دز عنوان کرد و افزود: احداث آبگیر تصفیه خانه خطوط انتقال و مخازن باید همزمان انجام شود. اما در بازدید از پروژه آبرسانی غدیر متوجه شدیم مخازن احداث نشده و آب با هزینه بسیاری انتقال داده شده و هدر می رود.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا، از دانش فنی و توانمندی موردنیاز در این رابطه برخوردار است، خاطرنشان کرد: قرارگاه آمادگی دارد در صورت واگذاری اختیار کامل پروژه، مسئولیت انجام آن را تقبل کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء حل مشکل مالی پروژه آبرسانی را نیازمند بسته ای کامل شامل اوراق مشارکت، فاینانس و منابع قرارگاه عنوان کرد و گفت: عدم اتمام پروژه های شهری در تاریخ مقرر موجب بدبینی و سلب اعتماد شهروندان می شود.

وی افزود: این قرارگاه آمادگی کامل برای اجرای پروژه های زیربنایی در خوزستان و کمک به توسعه و آبادانی این استان را دارد.

عبداللهی با ابراز نارضایتی از شرایط موجود در خوزستان گفت: خوزستان پس از گذشت 36 سال از انقلاب همچنان از بدیهی ترین نیاز که آب است بی بهره مانده است. فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء از اعلام آمادگی قرارگاه برای انجام فاز دوم متروی اهواز در کمترین زمان خبر داد.