آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
شهرستان ها
۷

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز: مسئولان به وضع اسفبار بلبرینگ سازی تبریز رسیدگی کنند

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد شدید از عدم رسیدگی به مشکلات و اعتراضات کارگری، خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات کارخانه بلبرینگ سازی تبریز و عدم پرداخت حقوق کارگران آن شد.

تبریز- خبرنگار کیهان: «کریم صادق زاده تبریزی» گفت: مشکلات این کارخانه از زمان واگذاری به بخش خصوصی شروع شد و اکنون مسئولان رسیدگی نمی کنند.

وی افزود: کارخانه بلبرینگ سازی تبریز، تنها تولیدکننده انحصاری بلبرینگ در ایران می باشد که پس از واگذاری، مشکل مدیریتی پیدا کرده است.

صادق زاده یادآور شد: این امر مربوط به عدم توجه به مسئله اهلیت نداشتن مالک کارخانه است.

وی از تخلفات مالک بلبرینگ سازی خبر داد و افزود: وضعیت به گونه ای تاسف بار بود که اواسط آبان سال 95 معاون استانداری از دستگیری مالک بلبرینگ سازی تبریز به دلیل تخلفات متعدد و بی توجهی به تذکرات کمیسیون کارگری و شورای تامین تبریز خبر داد. مالک این کارخانه، اقدام به واردات بلبرینگ از چین و عرضه آن به بازار بنام بلبرینگ تبریز می کرد که خیانت به صنعت آذربایجان و کشور است و مسئولان باید به این مشکلات رسیدگی کنند. سازمان خصوصی سازی چرا توضیحی در خصوص چگونگی واگذاری این واحد نمی دهد و مسئولان چرا در قبال تخلفات واگذاری ها، سکوت کرده اند. وی افزود: بسیاری از کارگران بلاتکلیف کارخانه حقوق دریافت نکرده اند و بناچار به کارهای ساختمانی روی آورده اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خواستار توجه و جدیت نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس به این مشکل شد و از آنان خواست تا مانند کارخانه ماشین سازی تبریز در بحث کارخانه بلبرینگ سازی این شهر نیز وارد عمل شوند تا مشکل کارگران حل شود. وی همچنین از قوه قضائیه خواست تا از حقوق کارگران دفاع و متخلفین را مجازات کند.

صادق زاده با اشاره به این که تا پیش از سال 91 محصولات بلبرینگ سازی تبریز همیشه به صورت پیش فروش، به فروش می رسید افزود: این کارخانه اکنون فقط 190 کارگر دارد که حقوق آنها نیز پرداخت نمی شود.