آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
شهرستان ها
۷

استاندار اعلام کرد: افزایش 3 هزار هکتار سطح زیرکشت برنج در مازندران

استاندار مازندران تکمیل سدها را از مطالبات جدی مازندران دانست.

ساری- خبرنگار کیهان: ربیع فلاح جلودار در اجلاسیه ائمه جمعه استان که در شهرستان بابل برگزار شد با اشاره به شناسایی و پاکسازی 30 منطقه آلوده استان از کاهش و توقف آمار طلاق در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در حوزه رشد جمعیت نیز وضعیت مازندران بهبود یافته و با افزایش زاد و ولد در استان مواجه هستیم.

استاندار مازندران از کاهش 17 درصدی غریق در طرح دریا خبر داد و افزود: تا پایان سال 97 همه روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار می شوند، و با صرف اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و با 170 کیلومتر لوله گذاری عملیات انتقال گاز دامغان به نکا اجرایی شده و انشاءالله تا 50 سال دیگر در زمینه گاز استان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

فلاح ادامه داد: زمینه دسترسی آب آشامیدنی سالم به 366 روستا فراهم شده و عملیات آبرسانی به 114 روستا نیز در حال اجراست.

استاندار مازندران اضافه کرد: در زمینه اشتغال نیز نسبت به سال 95 شاهد بهبود وضعیت اشتغال در استان هستیم به طوری که در بهار امسال نرخ بیکاری تک رقمی شد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری باید 40 هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم.

وی گفت: با تعاملی که با بانک های مازندران داشتیم در سال 95 جزو استان هایی بودیم که بالاترین تسهیلات را به واحدهای تولیدی استان دادیم و براساس این طرح 1100 واحد تولیدی از تسهیلات مناسب برخوردار شدند.

استاندار مازندران از بهبود وضعیت برنج در استان خبر داد و گفت: 45 درصد از برنج کشور در مازندران تولید می شود و درسال جاری با افزایش تولید برنج نیز مواجه هستیم، امسال 3هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در مازندران افزایش یافته است و در راستای حمایت از این محصول استراتژیکی ورود هرگونه برنج خارجی به استان را قاچاق اعلام کردیم و از محصولات کشاورزان به طور جدی حمایت می کنیم.

وی از کاهش 40 درصد بارندگی در استان خبر داد و افزود: با وجود کم آبی کشاورزان ما با مشکل جدی مواجه نشدند، با افتتاح سد گلورود تا سال آینده بسیاری از مشکلات مردم منطقه شرق استان نیز مرتفع می شود.