آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
شهرستان ها
۷

مدیرکل بهزیستی استان: بیشترین معلولیت های چهارمحال و بختیاری در مناطق محروم است

مدیرکل بهزیستی استان چهار محال و بختیاری گفت: بیشترین معلولیت و نوزادان دارای معلول در مناطق محروم این استان است.

شهرکرد - خبرنگار کیهان: محمد میرزایی در نشست با خبرنگاران عمده دلیل این معلولیت ها را ناشی از ازدواج فامیلی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم این استان اعلام کرد و افزود: در این خصوص طرحی تهیه و اجرا شده است.

وی این طرح را طرح پیشگیری و غربالگری از بروز معلولیت و تولد نوزادان معلول اعلام و اضافه کرد: در این خصوص مشاوره های پیش از ازدواج اجرا و رشد معلولیت در استان کنترل شده است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش معلولیت، طرح های تنبلی چشم (آمبیلوبی)، غربالگری شنوایی نوزادان و کشت حلزون در بدو تولد در استان در جریان اجرا است و استان چهارمحال و بختیاری در این موارد از استان های موفق در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار معلول در استان وجود دارد اشتغال و مسکن معلولان استان چهار محال و بختیاری را از مهمترین مسائل و مشکلات آنان توصیف کرد و اظهار داشت: سالانه 10 درصد از جامعه معلولان با اجرای طرح های حمایتی از جمله ایجاد اشتغال و تامین مسکن از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: برای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش در مناطق شهری، روستایی و خانواده های تک معلول به ترتیب 300، 180 و 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.