آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
اخبار کشور
۱۰

عصر دیروز صورت گرفت: تجمع مدافعان مسجدالاقصی مقابل دانشگاه تهران

دانشجویان ایرانی و فلسطینی حاضر در تجمع مدافعان حرم الاقصی پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل دانشگاه تهران آتش زدند.

عصر دیروز مردم و دانشجویان حاضر در اجتماع مدافعان حرم الاقصی با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی مقابل سر در دانشگاه تهران، نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی اولین قبله مسلمین جهان اعتراض کردند. حاضران در پایان تجمع خود ضمن اعلام همبستگی با دانشجویان امت جهان اسلام خواستار حمایت از مردم فلسطین و دخالت مجامع بین المللی در این زمینه شدند.

این اجتماع به دعوت چند سازمان مردمی و دانشجویی صورت گرفت. مسجدالاقصی از دو هفته پیش شاهد دور تازه ای از تجاوزات رژیم صهیونیستی است که طی آن چهار فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

نقطه آغاز این تحول درگیری نظامیان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی بود که طی آن سه جوان فلسطینی از منطقه ام الفحم واقع در اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین به شهادت رسیدند و دو صهیونیست نیز به هلاکت رسید. در پی این اتفاقات صهیونیست ها درب های مسجدالاقصی را به بهانه برقراری امنیت به روی نماز گزاران فلسطینی بست که خشم فلسطینی ها و سایر ملت های مسلمان را برانگیخت. در حمایت از فلسطینی ها و در محکومیت این اقدام گستاخانه و بی سابقه صهیونیست ها، اعتراضات گسترده ای در کشورهای اسلامی و اروپایی شکل گرفت که همچنان ادامه دارد.