آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۰
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

می خواستیم عارف پوششی باشد اما گفت نامزد شوم، کنار نمی روم

سخنگوی کارگزاران فاش کرد که محمدرضا عارف در پاسخ به دعوت از وی برای نامزدی پوششی در انتخابات ریاست جمهوری گفته بود من اگر بیایم کنار نمی روم.

حسین مرعشی در مصاحبه با ماهنامه اندیشه پویا گفت: عارف گفت در صورتی در انتخابات ثبت نام می کند که از صحنه کنار نرود. بنابراین کاندیداتوری پوششی او منتفی شد.

به گفته مرعشی اگرچه هاشمی از محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری نیز به عنوان نامزدهای مناسب برای حضور در عرصه انتخابات در کنار حسن روحانی نام برده بود اما بعد از درگذشت هاشمی، تدبیر او با مخالفت هایی مواجه شده بود: «آقای روحانی شخصا با این موضوع مخالف بود و آقای ناطق نوری و حاج حسن خمینی نیز با او هم عقیده بودند که نام نویسی فرد دیگری جز آقای روحانی از جناح اصلاحات در انتخابات مصلحت نیست و کنار گذاشته شدن ایشان را آسان تر می کند. اما آقایان خاتمی، موسوی خوئینی ها و نوری با حضور کاندیدای پوششی موافق بودند.»

در جلسه هیئت رئیسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان آقای عارف گفت که در وضعیتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند که از صحنه کنار نرود. با منتفی شدن بحث آقای عارف، چهارگزینه به ارکان جریان اصلاحات پیشنهاد دادیم: آقایان جهانگیری، ظریف، زنگنه و ایرج ملک زاده. در جلسه با رئیس دولت اصلاحات، ایشان نظر داد که اگر آقای روحانی درباره لزوم حضور یک کاندیدای دیگر در عرصه قانع شد، کاندیدای ما آقای جهانگیری باشد و اگر آقای روحانی بر مخالفت خود پافشاری نمود، کاندیدای ما آقای عارف باشد.

مرعشی می افزاید: افرادی همچون محمدعلی نجفی و حتی افرادی همچون حمیدرضا جلایی پور در حزب اتحاد ملت ایران با طرح کاندیدای پوششی مخالف بودند و نظر مخالف خود را به شکل مکتوب به دکتر روحانی داده بودند، آنها استدلال کرده بودند که حضور کاندیدای پوششی احتمال رد صلاحیت روحانی را بالا خواهد برد اما در عمل دیدیم که این استدلال آنها نادرست بود.