آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۶
فرهنگ و هنر
۲۲

هیات 80 نفره فرهنگی ایران در راه چین

مدیر بخش بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشورمان روز جمعه از حضور ایران به عنوان میهمان ویژه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب چین خبر داد و اعلام کرد که هیاتی مرکب از 80 نفر از کشورمان در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، «رضا نوعی» که در نشست خبری مشترک با «جائو خایون» یکی از مسئولان سازمان رادیو، تلویزیون، فیلم و انتشارات چین و از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب چین در شهر پکن شرکت کرده بود، این خبر را اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد که در این دوره 500 مترمربع به فضای غرفه ایران در این نمایشگاه اختصاص یافته است و 6 نویسنده و 13 ناشر به صورت مستقل و کتاب های منتخب بیش از 10 ناشر هم بدون حضور مستقیم ناشر، در نمایشگاه عرضه می شود.

او یادآور شد که معرفی و نمایش کتاب های ایرانی ترجمه شده به زبان چینی و آثار منتخب ناشران ایرانی در حوزه ایران شناسی، کودک و نوجوان، ادبیات معاصر ایران، کتاب های دارای جوایز داخلی و کتاب های ایرانی چاپ شده در خارج از کشور نیز از جمله فعالیت های غرفه ملی ایران در این نمایشگاه است.

مدیر بخش بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی همچنین گفت که در این دوره نمایشگاهی «دیواره کاریکاتور کتاب»؛ 34 کاریکاتور کامبیز درم از کاریکاتوریست های برجسته کشورمان را به نمایش می گذارد و در بخش دیگر غرفه ایران؛ پرتره 24 پیشکسوت اهل قلم ایران که توسط موسسه خانه کتاب جمع آوری شده به منظور معرفی هر چه بهتر نویسندگان ایرانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به برگزاری هفته فیلم ایران در مدت برپایی نمایشگاه کتاب شهر پکن اشاره کرد و گفت که این برنامه با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با حضور مقامات عالیرتبه فرهنگی و هنرمندان دو کشور در موزه ملی چین برگزار می شود.

محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران در چین نیز در این نشست خبری در سخنانی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب شهر پکن را رویدادی بزرگ در عرصه فرهنگ نام برد و از دست اندرکاران برگزاری آن قدردانی کرد.