آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نجفی گزینه نهایی شهرداری تهران شد

محمدعلی نجفی با کسب بیشترین آرا گزینه نهایی شهرداری تهران شد.

به گزارش فارس، محمدعلی نجفی پنجشنبه با رای شورایی ها گزینه نهایی برای تصدی شهرداری تهران و جانشینی محمدباقر قالیباف شهردار کنونی تهران شد. قبل از رای گیری، مهرعلیزاده از دیگر نامزدهای شهرداری تهران، انصراف داد.

نجفی سیاستمدار، مدرس دانشگاه، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

وی دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از بنیان گذاران حزب کارگزاران سازندگی و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

نجفی از 1360 تا 1364 در دولت های شهید باهنر، آیت الله مهدوی کنی و موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از 1367 تا 1376 وزیر آموزش و پرورش بود.

در دولت اول اصلاحات نیز نجفی عهده دار ریاست سازمان برنامه و بودجه بود.

در سال 1386 به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران درآمد و در 29 مرداد 1392 به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد.نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که نتوانست رای اعتماد نمایندگان را جلب کرده و موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد.

به دنبال ناکامی نجفی در تصدی وزارت آموزش و پرورش روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب کرد.

در 10 بهمن 1392، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد.

نجفی در 29 مرداد 1393 پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی دانا از وزارت علوم، سرپرست این وزارتخانه شد و 95 روز عهده دار این سمت بود.

وی در هشتم مرداد 96 به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، این سمت را پذیرفت.