آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۷
ورزش
۱۵
ورزش زنان

نخستین گام فدراسیون جهانی وزنه برداری برای جلب نظر IOC

برابری جنسیتی برای المپیک 2020

فدراسیون جهانی وزنه برداری کمیسیونی تشکیل داد تا خواسته های IOC را برای المپیک 2020 انجام دهد. کمیته بین المللی المپیک همواره به دنبال این است که رشته های حاضر در المپیک با تماشاگران و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دنبال شود و نمی پسندد که این رشته ها بدون نوآوری و هیجانات تازه در المپیک حضور داشته باشند.

برابری جنسیتی یکی دیگر از موضوعاتی است که کمیته بین المللی المپیک همواره بدان توجه داشته و در چند سال اخیر نیز توجه خود به این موضوع را افزایش داده است. کمیته بین المللی المپیک (IOC) در پی تصمیماتی که برای المپیک 2020 گرفت، اعلام کرد در وزنه برداری باید برابری جنسیتی ایجاد شود بطوری که یک وزن مردان کم شود همچنین تعداد نفرات شرکت کننده نیز کاهش یابد. فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) هم برای اعمال خواسته های IOC راه اندازی کمیسیون برنامه ورزشی (sport program) را در این فدراسیون اعلام کرد. این کمیسیون نقش مشورتی برای هیات رییسه IWF در مورد استراتژی ها و مسائل فنی دارد.

اولویت این کمیسیون رسیدگی به برنامه های وزنه برداری در المپیک 2020 توکیو است که شامل بررسی سیستم کسب سهمیه المپیک، شکل رقابت ها، کاهش اندازه رویداد و اوزان بخش مردان، است.

همچنین دیگر کار این کمیسیون ایجاد نوآوری در وزنه برداری و حضور ورزشکاران مهاجر درمسابقات فدراسیون جهانی وزنه برداری است. نخستین جلسه کمیسیون چهارم و پنجم سپتامبر (13 و 14 شهریور) برگزار می شود و کمیسیون نخستین گزارش خود را در جلسه ای که 30 سپتامبر تا اول اکتبر (8 و 9 مهر) در بخارست برگزار می شود، به هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری ارایه می کند. اعضای کمیسیون برنامه ورزشی به شرح زیر است: - نیکو ولاد: نایب رییس و رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی - آتیلا آدامفی: مدیرکل فدراسیون جهانی - ریکو چینن: عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی و مدیر وزنه برداری در المپیک 2020 - متئو کارتین: مدیر ورزشی و رییس فدراسیون بین المللی بازی های کشورهای مشترک المنافع و مقام رسمی وزنه برداری (2013 - 1998) - تام گئوگبر: نماینده ورزشکاران و رییس فدراسیون وزنه برداری بلژیک، مشاوران کمیسیون برنامه ورزشی فدراسیون جهانی وزنه برداری: - آندری ریان: مدیر اجرایی - آدام شنیدر: مدیر و نماینده رسانه فدراسیون جهانی وزنه برداری.