آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۷۷
ورزش
۱۵
فوتبال اروپا

لیگ ثروتمند جزیره آغاز شد

جدال برای تاج و تخت

لیگ برتر انگلیس بالاخره آغاز شد. با بازی آرسنال و لسترسیتی در شب گذشته، لیگ جزیره تابستان پرهیاهویی از سر گذراند و تیم های متمول آن حسابی ریخت و پاش کردند. در هفته اول مسابقات دیدار تیم های واتفورد-لیورپول، چلسی-برنلی، برایتون-سیتی و منچستر – وستهام حساب دیدنی خواهد بود.

اما این لیگ جذابیت های منحصر به فرد دیگری هم دارد:
6 مدعی

در حالی که در سایر لیگ های معتبر اروپایی با بحران مدعیان پرشمار قهرمانی مواجه هستیم، در لیگ برتر اسامی تیم هایی که اندیشه قهرمانی را در سر می پرورانند پر تعدادتر از همیشه به نظر می رسد: منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، آرسنال و لیورپول.

جنگ مربیان

لیگ برتر بدون هیچ تردیدی بهترین مربیان جهان، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ روحی - روانی را به خود می بیند و وجود افرادی مثل مورینیو، کونته، ونگر، گواردیولا، کلوپ، پوچتینو و کومان گواهی بر این ادعاست. کری خوانی ها قبل از آغاز لیگ شروع شده، مربیان با کنایه حرف زدن را آغاز کرده اند و باید خود را برای داغ ترین حواشی در کنار میادین فوتبال آماده کنیم.

مهاجمان تازه وارد

لیگ انگلیس همیشه مهاجمان باکیفیتی داشته و امسال بر تعداد آنها افزوده شد. آیا می توان امید داشت که موراتا هم اندازه کاستا گل بزند؟ آیا لوکاکو ارزش پرداخت چنین مبلغ هنگفتی را داشت؟ آیا لاکازت یک مهاجم نوک با کیفیت بین المللی است؟ پاسخ این سوالات را حدود ده ماه دیگر خواهیم گرفت.

جدال آقای گلی

بدون تردید هری کین در فصل آینده کار دشوار تری را برای به دست آوردن کفش طلایی خواهد داشت. به سه مهاجم تازه واردی که در بالا از آنها نام بردیم، سرخیو آگوئرو، گابریل ژسوس، الکسیس سانچز، سادیو مانه و حتی خاویر هرناندز را اضافه کنید تا متوجه فشرده بودن رقابت برای کسب این افتخار شوید.

تیم های جدید

برایتون و هادرزفیلد تیم هایی هستند که برای نخستین بار افتخار حضور در لیگ برتر انگلیس را به دست آورده اند و دیدن مسابقات آنها که تماشاگران بسیار پرشوری دارند، خالی از لطف نخواهد بود.