آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

کنسرت پایور در نیاوران

سرپرست گروه موسیقی «پایور» از برگزاری تازه ترین کنسرت این مجموعه طی روزهای 9 و 10 شهریور در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.

سعید ثابت از شاگردان برجسته زنده یاد استاد فرامرز پایور و سرپرست گروه موسیقی «پایور» در گفت وگو با مهر با اشاره به تازه ترین کنسرت این گروه موسیقایی توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده روزهای 9 و 10 شهریور تازه ترین کنسرت گروه «پایور» به خوانندگی علیرضا فریدون پور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.

به گفته او در این کنسرت که در سه بخش برگزار می شود، طبق سنوات گذشته در ابتدا تک نوازی تمبک استاد اسماعیلی و در بخش دوم دونوازی تمبک استاد اسماعیلی و سنتور به نوازندگی من اجرا می شود. در بخش سوم هم مطابق روال همیشگی برنامه های ما، گروه نوازی خواهیم داشت که طی آن نوازندگان همیشگی گروه «پایور» به همراه تعدادی دیگر از نوازندگان آثاری را به مخاطبان ارائه می دهند.

گروه «پایور» نام گروه موسیقی ایرانی با سرپرستی زنده یاد فرامرز پایور بوده است که در ابتدا توسط این هنرمند بنیانگذاری شده بود. این گروه با خوانندگان سرشناسی چون عبدالوهاب شهیدی و محمدرضا شجریان همکاری کرده است. گروه «پایور» اکنون به سرپرستی سعید ثابت از شاگردان برجسته استاد پایور فعالیت های خود را با خوانندگان جوان دیگری ادامه می دهد.

کیهان کلهر به تماشای یک نمایش نشست

کیهان کلهر، نوازنده مطرح موسیقی شامگاه پنجشنبه 19 مرداد با حضور در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نشست.

به گزارش مهر، کیهان کلهر، نوازنده مطرح موسیقی شامگاه پنجشنبه 19 مرداد با حضور در تماشاخانه ایرانشهر ضمن ابزار خرسندی از حضور در مجموعه ای تئاتری گفت: برای اولین بار است که به سالن تئاتر می آیم و شاهد استقبال مخاطبان و مردم هستم. به دلیل این که مدام در سفر هستم امکان تماشای تئاتر را پیدا نمی کنم و خیلی خوشحالم که حالا در یک سالن تئاتر حضور دارم. همچنین داریوش اسدزاده، رضا بابک، صدیق تعریف، بهناز جعفری، عزت الله مهرآوران، بابک کریمی، محمد بحرانی، رضا گوران، منوچهر اکبرلو و محمدرضا الوند نیز در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش های «سه خواهر»، «نیلوفر و نفت»، «یک دقیقه و سیزده ثانیه» و «اگه بمیری» نشستند.