آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
نگاه

نگرانی آن هم در خانه معنی ندارد

علی شاکری

در چند روز گذشته شاهد نوعی نگرانی در اردوی ملی پوشان والیبال ایران در آستانه رقابت های انتخابی جهان در اردبیل بودم که راستش این نگرانی برای من کمی عجیب به نظر می رسید.

این که قرعه تیم ملی خوب نیست و به عنوان میزبان در حق تیم ما به عنوان میزبان جفا شده است و این که شاید در بازی آخر دو تیم چین و کره با توجه به شرایط جدول «تبانی» کنند حرف هایی بود که از تیم حرفه ای مانند ایران جای تعجب داشت.

این نگرانی در حالی در چند نوبت از زبان بازیکن، مربی و سرپرست تیم ملی بیان شد که میزبان در چنین رویدادهایی در قرعه کشی حق انتخاب روز استراحت و حریف روز اول خود را دارد، مگر آن که نماینده ما در مراسم قرعه کشی توجیه نبوده باشد که آن هم بعید است. حال اصلا فرض را هم بر این بگذاریم که هیچ کدام این امتیازات برای ما منظور نشده است. آیا واقعا برای تیم ملی ما که سال هاست مدعی جدایی از آسیا و رسیدن به سطح اول والیبال دنیاست و به عنوان تنها تیم آسیایی در دو دوره پیاپی با تیم دومش در قهرمانی آسیا حاضر می شود، این اتفاقات پیش پا افتاده می تواند تهدیدی برای صعود به عنوان دو تیم برتر از جمع نیمی از مدعیان آسیایی باشد؟

مطمئنا جواب منفی است، آن هم به عنوان قدرت برتر آسیا و در سایه امتیازات میزبانی و حمایت تماشاگران پرشوری که سالن را تبدیل به جهنم برای حریفان و بهشت برای تیم ملی می کنند، چندان دلیل منطقی برای این نگرانی وجود ندارد، هر چند در عین حال از اتفاقات غیرقابل پیش بینی هم نباید غافل بود و با هوشیاری کامل در میدان ظاهر شد.

*کارشناس والیبال