آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۴
ایران
۱۵

مهار آتش سوزی در جنگل های کرمانشاه و گچساران

فرماندار ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه از مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع ارتفاعات دولی دره و گوریشه این شهرستان پس از حدود 22 ساعت تلاش نیروهای امدادی خبر داد.

علی اکبر اکبری دیروز در گفت وگو با ایرنا افزود: این آتش سوزی که از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود، با تلاش نیروهای مردمی و امداد رسان، ساعت 5و30 دقیقه بامداد دیروز (جمعه) مهار شد. وی اظهارکرد: در این آتش سوزی که در منطقه کوهستانی و صعب العبور ارتفاعات ثلاث باباجانی روی داد، متاسفانه بیش از یکصد هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

وی از حضور نیروهای امداد رسان و گروه های مردم نهاد در منطقه قدردانی کرد و گفت: بیش از 600 نفر از نیروهای مردمی، هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه و بسیج و تشکل های مردم نهاد در مهار آتش سوزی نقش داشتند.

مهار آتش سوزی جنگل ها در باشت

از سوی دیگر، بخشدار بوستان از توابع باشت شهرستان گچساران گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع کوه بهره عنا از توابع این شهرستان در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد پس از چهار روز تلاش امدادگران با استفاده از امداد هوایی مهار شد.

علی کرم شجاعی افزود: این آتش سوزی شامگاه پنجشنبه گذشته در نزدیکی روستای ده جلیل و در ارتفاعات مشرف بر کوه عنا مهار شد، اما تعدادی از امدادگران هم اکنون برای خاموش کردن آتش سوزی مجدد احتمالی در منطقه حضور دارند. وی عنوان کرد: امدادگران سه بار این آتش سوزی را مهار کردند اما آتش در جای دیگری شعله ور شد.

بخشدار بوستان یادآورشد به علت سخت گذر بودن منطقه، وزش باد شدید و وجود علف های خشک، مهار آتش با دشواری های زیادی همراه بود. وی گفت: علت و وسعت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.این دومین آتش سوزی گسترده امسال در منطقه بهره عنا در 35 کیلومتری شهر باشت است.