آرشیو یک‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۶۷
اقتصادی
۶

اخبار

چرا طلا گران شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار جهانی و داخلی طلا عنوان کرد که تنش های سیاسی بین امریکا و کره شمالی در هفته گذشته باعث افزایش قیمت جهانی طلا و به تبع آن افزایش قیمت در بازار داخلی شده است. محمد کشتی آرای در گفت وگو با ایسنا، گفت: این تنش ها به طور متوسط 30 دلار در هفته گذشته باعث افزایش قیمت جهانی طلا شد و در بازارهای مالی دنیا افزایش تقاضا ایجاد شد که این افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت شده است.

ضرر یک تریلیون دلاری بورس بازان جهان از تنش امریکا و کره شمالی

با شدت گرفتن جنگ لفظی میان امریکا و کره شمالی و ایجاد نوسان در بازارهای جهانی، بورس بازان یک تریلیون دلار در هفته گذشته میلادی ضرر کردند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ بالا گرفته و دود آن به چشم بورس بازان رفته است؛ هفته قبل بورس بازان یک تریلیون دلار ضرر کردند. بورس امریکا هم در 24 ساعت گذشته، بدترین عملکرد خود از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در نوامبر سال گذشته میلادی را تجربه کرده است.

افزایش بودجه عمرانی کشور در 2ماه نخست امسال

بر خلاف ادعای یک پایگاه خبری منتقد دولت درباره صفر شدن بودجه عمرانی کشور در 2 ماه نخست، عملکرد بودجه عمرانی - اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای - نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به رقم یک هزار و 600 میلیارد ریال رسیده است. به گزارش ایرنا وبر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی، در 2 ماه نخست امسال، از 121 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار مصوب تملک دارایی های سرمایه ای، بیش از یک درصد آن اختصاص داده شده است.

امکان تشخیص کالاهای اصل از تقلبی فراهم شد

گمرک ایران شرایطی فراهم کرده تا علاوه بر ارائه خدمات 24 ساعته، مواردی از جمله امکان تشخیص کالای اصل از تقلبی، تشخیص گوشی های تلفن همراه اصلی و... فراهم شود. به گزارش ایسنا، با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، خدمت گیرندگان می توانند به صورت 24 ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام و کالای خود را به گمرک ارسال کنند.