آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۵
هنر
۱۴

با اجرای ابوسعید مرضایی و فربد یداللهی شب شنبه ها میزبان شاهدان خموش می شود

گروه هنر: شب شنبه ها در دوازدهمین تجربه از دوره جدید خود، شنبه 28 مرداد میزبان پرفورمنس موسیقی «شاهدان خموش» در سالن تئاتر مستقل تهران خواهد بود.

مجموعه برنامه «شب شنبه ها» هر هفته با رویکرد تجربه های متفاوت و گفت وگوهای تازه درباره دیدن و شنیدن اجرا می شود و در اجرای پیش رو میزبان ابوسعید مرضایی و فربد یداللهی خواهد بود.

ابوسعید مرضایی، نوازنده سه تار و شورانگیز، بیش از 30 سال است که در عرصه موسیقی فعالیت می کند و تاکنون سه آلبوم موسیقی منتشر کرده و در ضبط و تدوین آثار استادانی مانند زنده یاد جلال ذوالفنون و زنده یاد همایون خرم همکاری داشته است.

فربد یداللهی، نوازنده تنبک و سازهای کوبه ای نیز نویسنده سه کتاب آموزشی سازهای کوبه ای با نگرشی نو برای سازهای تنبک و کوزه (اودو) است و انتشار پنج آلبوم موسیقی، طراحی و ساخت دو ساز کوبه ای جدید و... از فعالیت های اوست.

همچنین ابوسعید مرضایی و فربد یداللهی با همکاری یکدیگر در سال 1390 آلبوم خاک را منتشر کرده اند که به عنوان بهترین آلبوم بی کلام سال انتخاب شده است. پرفورمنس موسیقی شاهدان خموش، با نوازندگی ابوسعید مرضایی (سه تار و شورانگیز) و فربد یداللهی (تنبک و هنگ اودو) با همراهی اسماعیل مرضایی (نقاش) شامگاه شنبه 28 مرداد از ساعت 22 در سالن تئاتر مستقل تهران روی صحنه می رود.