آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۳۵
حوادث
۱۳

پنج قاره

8 کشته و 25 مجروح در سقوط اتوبوس به دره در هند

شینهوا: سقوط اتوبوس مسافربری به دره در غرب استان «بنگال» دست کم هشت کشته و 25 مجروح بر جای گذاشت. به گفته پلیس، این حادثه روز سه شنبه در روستای «تهاتا» در فاصله 150 کیلومتری شمال کلکته روی داد. یکی از مقامات پلیس در این باره گفت: «در جریان واژگونی و سقوط اتوبوس به دره، هشت نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند». بنابر گزارش ها، علت حادثه سرعت زیاد اتوبوس و ناتوانی راننده در مهار آن بوده است. اندکی بعد از این اتفاق، افراد محلی با حضور در محل حادثه به سرعت به یاری آسیب دیدگان رفته و با پلیس تماس می گیرند. به گفته پلیس، مجروحان به بیمارستان محلی «شاکتیناگار» انتقال داده شدند.

توفان در شمال چین قربانی گرفت

شینهوا: بر اثر وقوع توفان در شمال چین، دست کم پنج نفر جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مقامات داخلی چین، وقوع توفان در مناطقی از شمال این کشور موجب شد دست کم پنج نفر جان خود را از دست بدهند و 50 نفر دیگر مجروح شوند. بر اثر وقوع این توفان، بسیاری از ساختمان های مسکونی به شدت آسیب دیده اند؛ هر چند میزان دقیق خسارت واردشده هنوز محاسبه نشده است. بنابر اعلام مقامات محلی، مجروحان این حادثه طبیعی به مراکز درمانی منتقل شده و عملیات امدادرسانی در حال انجام است.

3 کشته در حمله مردان مسلح به ساحل مکزیک

آسوشیتدپرس: مقامات مکزیک از حمله مردان مسلح در ناحیه توریستی «لوس کابوس» در جنوب شبه جزیره «بایا کالیفرنیا» خبر دادند. این حمله بعدازظهر یکشنبه در ورودی «پلایا پالمیا» رخ داد و در جریان تیراندازی ها سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. این مکان ناحیه ای محبوب برای جهانگردها محسوب می شود. در بیانیه پلیس، از انگیزه این افراد برای حمله صحبتی نشده است. به گفته مقامات، در زمان آغاز تیراندازی ها، ساحل شلوغ بوده و پلیس مجبور به تخلیه کامل این مکان شده است. بایا کالیفرنیای جنوبی در سال جاری شاهد خشونت های زیادی بوده است، اما اکثر این جنایات در مناطق غیرتوریستی رخ داده بود. کارشناسان معتقدند اکثر این خونریزی ها در نتیجه درگیری کارتل مواد مخدر سینالوا با رقیب تازه شکل گرفته خود و نسل جدید کارتل ها است.