آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
ایران
۱۵

مساجد دزفول و مشکلی به نام هزینه آب، برق و گاز

صدور قبض آب، برق و گاز با رقم های بالا برای مساجد به یک مشکل جدی برای فعالیت های مذهبی و فرهنگی در دزفول تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، درحالی که مساجد و حسینیه های دزفول در جذب جوانان، نوجوانان و حتی کودکان به فعالیت های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در کشور پیشتاز بوده و حتی نمونه اند، صدور قبض آب، برق و گاز برای این مکان های مذهبی با ارقام بالا موجب نگرانی هیات امنا و نمازگزاران شده است. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول در این خصوص گفت: هرساله اوقاف و امور خیریه پیشنهاد خود را مبنی بر بخشودگی یا معافیت قبض های برق، آب و گاز مساجد کشور به هیات دولت اعلام می کند که بعد از ارائه پیشنهاد اوقاف موضوع بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی افزود: امسال هنوز این موضوع در هیات دولت بررسی نشده و دستورالعمل جدید درخصوص معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز مساجد صادر نشده است.

وی ادامه داد: اداره های خدماتی اجازه قطع برق، گاز و آب مساجد را ندارند و اگر مسجدی مشکل قطعی خدمات دارد، می تواند به اداره اوقاف و امور خیریه دزفول مراجعه کند تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود. علیرضا توفیق زاده، رئیس شرکت گاز دزفول نیز اظهار کرد: طبق اعلام دولت، مساجد در سال 95 از پرداخت قبض گاز معاف بودند و فقط ملزم به پرداخت مالیات، آبونمان و ارزش افزوده شدند. وی با بیان این که هنوز دستورالعمل سال 96 برای قبض گاز مساجد ابلاغ نشده است، گفت: اگر مسجدی بدهی دارد ممکن است بدهی مربوط به قبل از سال 95 باشد.