آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

بزرگان سینمای کلاسیک فرانسه مهمان شبکه 4

شبکه چهار سیما، در قالب جشنواره فیلم های تابستانی هر روز ساعت 10 و30 دقیقه آثار برگزیده ای از سینمای کلاسیک فرانسه را پخش می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «دایره سرخ»، «دو مرد در شهر»، «ارتش سایه ها» و «کلاه» عناوین فیلم های سینمایی است که مخاطبان شبکه دانایی این هفته در قالب جشنواره تابستانه به تماشای آنها خواهند نشست. فیلم سینمایی «دایره سرخ» به کارگردانی ژان پیر ملویل، امروز روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.این فیلم محصول 1970 فرانسه و ایتالیاست و در آن آلن دلون، جیان ماریا والنته، ایو مونتان، پل کراچت، اندره بورویل و فرانسوا پریر به ایفای نقش پرداخته اند. «دو مرد در شهر» محصول 1973، فردا به نمایش درمی آید. این فیلم در سبک جنایی و درام به کارگردانی خوزه جووانی است و داستان دغدغه های یک سارق بانک است که اگرچه بزهکار بوده، اما حالا قصد دارد به زندگی سالم برگردد. «ارتش سایه ها» به کارگردانی ژان پیر ملویل سه شنبه از شبکه چهار پخش می شود. نقش اصلی فیلم را لینو ونتورا بازی می کند. نقش ژان والژان در سریال بینوایان از معروف ترین بازی های ونتوراست.

فیلم سینمایی«کلاه» به کارگردانی ژان پیر ملویل چهارشنبه روی آنتن می رود. در این فیلم سیاه و سفید ژان پل بلموندو، سرژ رژیانی، ژان دزایی، فابی ین دالی، مونیک هنسی، ژاک دولئون و میشل پیکولی نقش آفرینی کرده اند.