آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
ورزش ایران
۱۰
نگاه

هنوز از والیبال دنیا عقب هستیم

جهانگیر سیدعباسی ( کارشناس والیبال)

تیم ملی والیبال ایران در آسیا سطح بالایی دارد و با این شرایط نباید در آسیا مشکلی داشته باشیم. البته نباید اشتباه کنیم و معیار سنجش تیم ملی را تیم های آسیایی قرار دهیم. ما از آسیا فراتر هستیم، اما برای این که در جهان هم بتوانیم همیشه در جمع مدعیان باشیم باید در برخی فاکتورها پیشرفت کنیم.

تیم ایران در بخش سرویس از تیم های خوب دنیا عقب است، اما با این حال ست اول برابر کره جنوبی عملکرد بسیار خوبی داشتیم. در ست دوم این فاکتور و دریافت اول ایران دچار مشکل شد، اما در مجموع ما بازیکنانی داریم که تکنیک بالایی دارند و می توانند برخی ضعف های تیم را برطرف کنند.

تیم ایران باید در سرویس و دریافت اول بهتر شود تا بتواند همیشه در سطح اول جهان با حریفان خود رقابت کند. با روند کنونی در مسابقات انتخابی جهان مشکلی نخواهیم داشت، اما شاید در بازی های قهرمان قاره ها کمی دچار مشکل شویم.

از این که دیدم جوانان خوبی در فهرست سرمربی تیم ملی والیبال جای گرفتند خوشحال شدم، اما به نظرم این تعیین کننده نیست و باید منتظر ماند و دید که نفرات نهایی چه بازیکنانی خواهند بود. به نظر من می توان برخی از بازیکنان جوان را رفته رفته وارد ترکیب اصلی کرد. با تمام احترامی که برای کادر فنی قائل هستم و این که بسیار به نظم اعتقاد دارم دوست داشتم نام عادل غلامی را هم در فهرست اعلام شده می دیدم که به هر حال این گونه نشد.