آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۹۵
سینما
۱۲

شورجه: سینمای مقاومت، متولی ندارد

جمال شورجه، کارگردان سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور گفت: متاسفانه سینمای مقاومت مانند سینمای دفاع مقدس بی والی، بی بانی و بی صاحب است و هیچ یک از مسئولان فرهنگی و هنری کشور، کمترین توجهی به این سینمای مهم، ارزشی و استراتژیک ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی سی و سه روز به سینماپرس گفت: تنها رهبر معظم انقلاب هستند که بارها در سخنرانی ها و فرمایشاتشان از لزوم توجه به این سینمای مهم سخن می گویند که متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن این فرمایشات وجود ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی تولید و حمایت از آثار سینمایی، اهتمام چندانی برای توجه به این سینمای مهم ندارند و این سینما را بدون بانی و سرپرست رها کرده اند و به همین علت، همه هنرمندان دغدغه مند و فعال این عرصه سال هاست دچار بی پناهی و بی سر و سامانی و اغلب خانه نشین شده اند.

او سپس در پاسخ این سوال که وظیفه نهادهای نظارتی بر عملکرد دستگاه های دولتی در این خصوص چیست، اظهار کرد: اگر هر شخص، دستگاه و نهادی در کشور ما به مسئولیت قانونی خود درست عمل می کرد، ما شاهد اتفاقات عجیب و غریب در کشورمان نبودیم؛ اگر دستگاه ها و نهادهای ناظر وظیفه خود را درست انجام می دادند، این همه اختلاس در کشور صورت نمی گرفت. اگر کمی دغدغه در عرصه فرهنگ و هنر کشور وجود داشت، ما امروزه شاهد ولنگاری و شلختگی شدید و اسفبار فرهنگی در کشورمان نبودیم.

شورجه خاطرنشان کرد: ما نهادهای ناظر بسیاری مانند سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که باید با اهتمام جدی نسبت به این گونه مسائل ورود پیدا کنند، اما متاسفانه گویا دچار کم توجهی یا حتی بی بصیرتی شده اند و به همین علت، اعتنای چندانی به آنچه توسط دولتمردان در وزارتخانه ها و دستگاه ها و سازمان های مختلف کشور صورت می گیرد، ندارند. شورجه افزود: امیدوارم توجه به اولویت های ارزشی و مهمی همچون مقاومت اسلامی و دفاع مقدس با درایت و بصیرت در دستور کار مدیران فرهنگی کشور قرار بگیرد و تمام هنرمندان فعال و دغدغه مند این حوزه براساس فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب وارد میدان شوند و در راستای ترویج این فرهنگ ارزشی و مهم کار و تلاش کنند.