آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۴۱
سیاست
۱۹

حال عمومی حجت الاسلام کروبی خوب است

ایسنا: پزشک معالج حجت الاسلام کروبی اعلام کرد حال عمومی آقای کروبی خوب است و جای نگرانی نیست. او گفت: «آقای کروبی در تاریخ 25 مرداد به علت شکایت از سرگیجه و افزایش فشار خون به مرکز قلب و عروق شهید رجایی منتقل شدند و در بررسی ها مشخص شد عملکرد پیس میکر (باطری قلب) بیمار طبیعی است و ریتم قلبی مناسبی دارد، اما یکی از مسیرهای پیس میکر اشکال کارکرد داشت که این مشکل در 5 تا 10 درصد بیماران پس از عمل ممکن است مشاهده شود.» این پزشک متخصص قلب با اشاره به اینکه این مشکل آقای کروبی شنبه 28 مرداد برطرف شد، افزود: «در حال حاضر، از نظر عملکرد پیس میکر و ریتم قلب و فشارخون در وضعیت مناسب و پایداری قرار دارند».

به گفته پزشک معالج کروبی، عمل اولیه تعبیه پیس میکر و عمل روز شنبه برای رفع اشکال، تحت بی حسی موضعی و تزریق داروهای آرام بخش صورت گرفت و به بیمار بیهوشی عمومی داده نشد. همچنین، هر دو عمل جزء اعمال کم تهاجمی محسوب می شود و کل مدت عمل از زمان آماده سازی تا تعبیه پیس میکر و بیداری کامل بیمار، کمتر از دو ساعت طول کشید.

همچنین، محمدحسین کروبی درباره علت عمل چهارم قلب پدرش در یک ماه گذشته به جماران، گفت: «بعد از اعتصاب غذا، پزشک متوجه شد فشار خون ایشان پایین و ضربان قلب بالا است و با اطلاع وزیر بهداشت، ایشان به بیمارستان منتقل شد و در همان بخش CCU متوجه شدند باتری قلب ایشان کار نمی کند». او افزود: «خواست خدا بود که باوجود مخالفت خانواده، ایشان اعتصاب غذا کند. اگر این اعتصاب غذا نبود و ایشان به بیمارستان نمی آمد، پزشکان متوجه این قطعی نمی شدند». حسین کروبی گفت: «صبح دیروز، ایشان دو ساعت در اتاق عمل بودند و مجددا باتری ایشان را وصل کردند». او در ادامه افزود: «حال عمومی ایشان پس از عمل خوب است». او گفت: «پزشک معالج در پاسخ به سوالی درباره چرایی این اتفاق گفت که از پنج تا 10 درصد عمل های کارگذاشتن باتری در قلب چنین اتفاقی رخ می دهد».