آرشیو چهار‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۳۸۸۷
هنر و ادبیات
۱۲

خبر کوتاه

مستند زندگی عبدالکریم سروش ساخته می شود

محمدمهدی خالقی از مستندسازان جشنواره عمار در جدیدترین پروژه خود مستندی درباره زندگی سیاسی عبدالکریم سروش می سازد. این مستندساز درباره اثر جدیدش گفته است: مشغول ساخت مستندی در مورد عبدالکریم سروش هستم که در مراحل پایانی خود قرار دارد و تمامی مراحل تولید آن انجام شده و در حال حاضر منتظر تصاویر آرشیوی هستیم تا کار نهایی شده و آماده پخش شود البته در این مورد، هنوز اقدام به زمان گیری نکردیم و مدت زمان فیلم هنوز مشخص نیست. این مستند روایت کننده زندگی سیاسی عبدالکریم سروش و تحولاتی است که او در طول دوره زندگی خود دیده است.

در این مستند در کنار پرداختن به زندگی شخصی و سیاسی او به دلایل رفتن او از ایران هم پرداخته شده است. محمدمهدی خالقی در دوره گذشته جشنواره «عمار» با پنج اثر حاضر شده بود که توانست با مستند «آهنگر»، فانوس این جشنواره را از آن خود کند.

«سه خواهر» به اجرای فوق العاده رسید

نمایش «سه خواهر» به کارگردانی محمدحسن معجونی با بازی حسین امیدی، فریبا جدی کار، سعید چنگیزیان، حسین حسینیان، آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام، فراز سرابی، آوا شریفی، کتایون طلایی، محمد عاقبتی، به آفرید غفاریان، امیر قاسمی، فرزانه میدانی و سیاوش البخشی نایینی در روزهای چهارشنبه 1 و پنجشنبه 2 شهریورماه با دو اجرای ویژه در ساعت 18 و 21 در سالن استاد سمندریان به صحنه می رود. این نمایش طبق جدول زمان بندی مجموعه از روز پنجشنبه 5 مردادماه تا جمعه 3 شهریورماه در سالن استاد سمندریان اجرا می شود.

انتشار نوشته های پراکنده محمد صالح علا

«حیف! حوصله ام پیر شده» کتابی است شامل نوشته های پراکنده محمد صالح علا که به تازگی راهی بازار شده است. در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: پشت هر واژه آینه ای می گذارم، می دانم که شما آنجایید، پشت همه واژه هایید. من شما را هر روز دوست می دارم، شما نباشید، آدمی از تنهایی دق می کند. زندگانی بدطعم است. من هم بی شما نمی توانم روی پاهای خودم بایستم. یاد آن وقت ها بخیر، حیف حالا دیگر حوصله ام پیر شده. در همه نفس هایم جای شما خالی است. از آن روزی که مرا بیدار کرده اید، دیگر نخوابیدم، یاد شما مثل طعم میوه ای است که برای نخستین بار آن را چشیده ام. این کتاب در 187 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 14هزار تومان در نشر پوینده عرضه شده است.