آرشیو شنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۱۲۸
بازار دیجیتال
۲۵

وزیر ارتباطات:شکایت های مردم از کم فروشی اینترنت رسانه ای می شود

ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مردم از کم فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین سبب باید تنظیم مقررات در استان ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم تمام شکایاتی که درباره کم فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند.

آذری جهرمی اظهار کرد: ما یک پایه ضعیف 12 ساله در حوزه ارتباطات داشتیم که امروز این ضعف چندبرابر شده است. اینکه بدانیم چقدر با سطوح استاندارد فاصله داریم، مساله مهمی است. از اپراتورها با وجود اینکه فضای رقابت خیلی خوبی دارند، انتظار داریم که با مردم روراست بوده و فضای رقابت را محترم شمارند اما باید واقعیات را دید. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هرجا ارتباطات نباشد، امنیت هم نداریم، خاطرنشان کرد: برنامه ما باید حل مشکل روستاها باشد. در حال حاضر 3300 روستا در استان داریم که فقط 200 روستا از پوشش کامل برخوردار هستند. مابقی روستاها تحت خدمات USO هستند. با حل این مشکلات در بازار تولیدات جامعه توسعه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: من گفتم تمام شکایاتی که درباره با کم فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است و هیچ ترسی هم از هیچ کسی نداشته باشید و ملاحظه ای نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی کند. نمی شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حذف اینترنت حجمی جزو نخستین دستورات کار ماست، تصریح کرد: تلاش می کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیزم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود.محمدجواد آذری اظهار کرد: حذف اینترنت حجمی جزو اولین برنامه های وزارتخانه است. اشکالاتی از سوی کاربران به این طرح وارد شده بود که اجرای آن متوقف شد. الان این موضوع جزو نخستین دستورات کار ماست که تلاش می کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیزم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود.