آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۳
فرهنگ و هنر
۲۲

در آیین افتتاح نمایشگاه اسناد تصویری آثار «اکبر رادی» در خانه هنرمندان ایران عنوان شد

انتقاد دولت آبادی از اراذل هنرمندنما

نخستین نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی درآستانه سالگرد 88 سالگی زادروز اکبر رادی با حضور مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، محمود دولت آبادی و جمعی از هنرمندان در گالری تابستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی معمار در مراسم افتتاح نمایشگاه اسناد اکبر رادی ضمن خیرمقدم به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه گفت: اکبر رادی یکی از چهره های بنام نمایشنامه ایران است و خوشحالم که در خانه هنرمندان شاهد برپایی نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار او هستیم.

مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی نیز در سخنان کوتاهی گفت: بی شک پشت سر هر مرد موفقی بانوی ارزشمندی ایستاده است. همسر اکبر رادی نیز یکی از همین بانوان ارزشمند کشورمان است که با پیگیری هایش توانست بنیاد اکبر رادی را راه اندازی کند.

محمود دولت آبادی نیزدر سخنانی کوتاه گفت: اکبر رادی هنرمند نجیبی بود و معنای نجیب برای همه ما پارسی زبان ها روشن است. شاید بسیاری تصور کنند که همه هنرمندان نجیب هستند اما متاسفانه ما در میان هنرمندان اراذلی داریم که لباس هنر تن کرده اند.

او افزود: چند روز پیش با جوانی برخوردم که در رشت کلاس نمایشنامه نویسی می رفت وقتی منابع تدریس در کلاس آنها را مطالعه می کردم متوجه شدم که این کلاس با نقد و بررسی آثار پیشکسوتان به پایان می رسید. متاسفانه جای تاسف دارد که در این 30 سال اخیر هیچ نمایشنامه نویس مهم دیگری نداریم. دولت آبادی ادامه داد: در 30 سال اخیر چندین بار من در دانشگاه های کشور نمایشنامه نویسی درس داده ام اما هر بار به دلیل وضعیت بدی که در نمایشنامه نویسی ما حاکم است تدریس را نیمه کاره رها کرده ام. در این سال ها تعداد سالن های نمایش با رشد خوبی روبه رو بوده به طوری که بارها من را برای تماشای نمایش به سالن های کوچکی در زیرزمین ها هم دعوت کرده اند اما نباید فراموش کنیم که سالن های تئاتر شهر در مقاطع بسیار طولانی در تصرف برخی نام ها بوده که هیچ اثر قابل اعتنایی هم روی صحنه نبرده اند.

نخستین دوره نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی تا 29 شهریور در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران دایر است.