آرشیو چهارشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وضعیت بحرانی فلوریدا پس از توفان سهمگین ایرما

برق 6/5 میلیون نفر در ایالت فلوریدا همچنان قطع است و با کم شدن سرعت طوفان همچنان خطر جاری شدن سیل و وزش بادهای خسارت بار وجود دارد.

سی ان ان تصاویری از خرابی های گسترده ای که توفان ایرما در فلوریدا بر جای گذاشت، منتشر کرد.

توفان «ایرما» مانند یک ارتش قدرتمند فلوریدا را درنوردید و ویرانی های گسترده ای را برجای گذاشت. ایرما ابتدا یکشنبه صبح به عنوان یک توفان درجه 4 به «فلوریداکیز» وارد شد، سقف خانه های سیار را از جا کند و جاده ها را پر از زباله کرد. این توفان روز بعد در حد یک توفان گرمسیری ضعیف شد، ولی باز هم سیل مرگباری را در «جکسون ویل» به راه انداخت.

ایرما مستقیما و با بیشترین قدرت به فلوریداکیز آمد. فرماندار فلوریدا -که روز دوشنبه بر فراز این منطقه پرواز کرد- گفت: «همه جا ویران شده است. امیدوارم همه زنده مانده باشند. آنچه می بینیم وحشت ‎آور است.»

در برخی مناطق فلوریدا برق، تلفن و آب قطع شده است. شهر میامی نیز یکشنبه هدف وقوع بادهایی با سرعت 90 مایل در ساعت قرار گرفت.

با این حال رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند که با ادامه طوفان سهمگین ایرما در ایالت فلوریدا در حال حاضر حدود 6/5 میلیون نفر از ساکنان از برق محروم هستند و عملیات گسترده امداد و نجات در این ایالت آغاز شده است.

ایرما تاکنون موجب کشته شدن 10 نفر شده و همچنان در حال پیشروی است.

کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ نیز در آلاباما به دلیل تندبادهای شدید و جاری شدن سیل وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در پی وقوع این طوفان هنوز 155 هزار نفر در فلوریدا در پناهگاه ها به سر می برند، 6/5 میلیون نفر از برق محروم هستند و برخی از جزایر کارائیب تخریب شده اند. ایرما پیش از رسیدن به فلوریدا جزایر کارائیب را درنوردیده و موجب بروز خسارات سنگین به این منطقه شد و مجموع تلفات این طوفان تاکنون به 45 نفر رسیده است.

بنا بر آخرین گزارش ها در جورجیا ایرما جان دو نفر را گرفته است.

به گفته مقامات محلی ایالت جورجیا، از قدرت مهیب ایرما کاسته شده اما همچنان احتمال وزش بادهای خسارت بار و جاری شدن سیل وجود دارد.

بنابر اعلام مقامات محلی ایالت جورجیا، دست کم یک میلیون و 200 هزار نفر در این ایالت در تاریکی به سر می برند.برخی کارشناسان خسارات وارد شده را حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده اند.