آرشیو چهار‌شنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۱
اقتصاد
۵

خبر

سازمان ملل متحد تحریم های نفتی کره شمالی را تصویب کرد

ایلنا: شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های جدی علیه بخش نفت کره شمالی را تصویب کرد. به گزارش شینهوای چین از مقر سازمان ملل متحد، تحریم های جدید به شدت واردات نفت کره شمالی را محدود، صادرات منسوجات این کشور را به طورکلی ممنوع و کارگران فعال در خارج از این کشور را به بازگشت به این کشور ملزم می کند.

رکورد مصرف بنزین شکسته شد

ایسنا: سیدمحمدرضا موسوی خواه، مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده های نفتی از رکوردشکنی مصرف بنزین در سال جاری در 16 شهریور با میزان 104.7 میلیون لیتر خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در راستای تامین سوخت برای بازگشت حجاج، آغاز سال تحصیلی و ماه محرم در نظر گرفته شده است.

کار پلاسکو به ریاست جمهوری کشید

ایسنا: رئیس اتحادیه پیراهن دوزان از قرار تنظیم جلسه ای میان اهالی پلاسکو با مسئولان ریاست جمهوری خبر داد. مجتبی درودیان اظهار کرد: روز گذشته تماسی گرفته شده و از سوی ریاست دفتر بازرسی ریاست جمهوری این گونه اعلام شد که در این هفته یک جلسه حضوری در این زمینه برگزار خواهد شد تا پیگیری خواسته های کسبه پلاسکو از سوی ریاست جمهوری صورت بگیرد.

بازار نفت در حال بازگشت به تعادل است

تسنیم: دبیرکل اوپک گفت، توافق کاهش تولید به رهبری اوپک در حال کمک به برقراری توازن مجدد در بازار جهانی نفت است.به گزارش رویترز، محمد بارکیندو گفت، توافق کاهش تولید به رهبری اوپک در حال کمک به برقراری توازن مجدد در بازار جهانی نفت است و افزایش تقاضا در ماه های باقی مانده از سال جاری میلادی منجر به کاهش بیشتر ذخایر نفتی خواهد شد. محمد بارکیندو گفت: روشن است که فرایند برقراری توازن مجدد با حمایت تبعیت بالای اوپک و غیراوپکی ها از توافق، در جریان است.