آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۲
اقتصادی
۴

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها: تمامی حجاج ایرانی تا 5 مهر بازمی گردند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها گفت: طبق برنامه، عملیات بازگشت حجاج تا پایان هفته اول مهرماه به پایان می رسد.

سیدمحمود رضوی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره پروازهای برگشت حج تمتع امسال اظهار داشت: اولین پرواز برگشت حجاج به کشور روز 14 شهریورماه به فرودگاه اردبیل انجام شد و تا ساعت 24 روز سه شنبه تعداد 30 هزار و 9 نفر از حجاج در قالب 112 پرواز به کشور بازگشته اند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها اضافه کرد: در عملیات بازگشت حجاج فعلا 61 پرواز با مبدا مدینه و 51 پرواز با مبدا جده به فرودگاه های کشور داشته ایم، همچنین تاکنون 33 پرواز از پروازهای برگشت حج به فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شده است و 28 پرواز هم به دیگر فرودگاه ها رفته اند.

رضوی افزود: تاکنون 84 پرواز برگشت حجاج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 28 پرواز هم توسط ایرلاین سعودی انجام شده است. نظیر پروازهای رفت حج، پروازهای فرودگاه های تبریز، شهید هاشمی نژاد مشهد و ارومیه توسط ایرلاین سعودی و بقیه پروازها توسط ایران ایر انجام می شود.مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها یادآور شد: طبق برنامه عملیات بازگشت حجاج تا روز پنجم مهرماه ادامه دارد اما پیش بینی می شود با تغییر اندک، در هفته اول مهرماه، کل پروازهای برگشت حجاج به پایان برسد.

رضوی با اشاره به اینکه استقبال کنندگان از حجاج تلاش کنند در جمعیت های کوچک برای استقبال از حاجی خود به فرودگاه بیایند، گفت: استقبال کنندگان حتما قبل از حضور در فرودگاه، از به موقع بودن پروازهای حاجیان خود از طریق ارتباط با اطلاعات پرواز فرودگاه ها، مطلع شوند تا در فرودگاه سرگردان نمانند.