آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

یک نویسنده: شرم کردم کتابم را نشر چشمه چاپ کرده!

یک نویسنده در واکنش به یکی از آثار منتشر شده توسط نشر چشمه، از اینکه قبلا یکی از کتاب هایش توسط این انتشارات منتشر شده، ابراز شرمندگی کرد.

علی چنگیزی در صفحه شخصی خود نوشت: «کتاب[...] را که خواندم، شرم کردم کتابم را نشر چشمه چاپ کرده است. روراست بگویم این جور کتاب منتشر کردن ادبیات ایران را نابود کرده است. فکری برای کیفیت کتاب هایتان بکنید. مضمون مهوع پیوند مدفوع را هر جا ببری مردودش می کنند، جز اینجا؟ کی قرار است قبول بفرمایید خطا کرده اید و راه را اشتباه رفته اید؟ شاید این انتقاد، گران آید اما باید می گفتمش. بنشینید بررسی کنید چطور این همه کتاب بد، بی کیفیت ناهنجار و فاقد ادبیت چاپ کرده اید... ادبیات ملک شخصی کسی نیست که توش مدفوع کند. نمی خواهم از لفظ بدی استفاده کنم که در]نشر[چشمه... (خرابکاری) کرده اند؛ اما به آب شور زده اند. فکر نکنم دیگر با این نشر با این وضع و آثارش کار کنم، ناامید و عصبانی ام از کیفیت آثارش و بدتر از آن توجیه آن توسط کارمندانش.نشر در قدم اول از نویسندگان و آثاری که منتشر می کند هویت می گیرد، طبیعی است بخشی از این هویت بر آثار منتشر کرده هم تحمیل می شود. نسبت چشمه با ادبیات، ضعیف و ضعیف تر می شود.حتما چاپ این آثار دلایلی دارد، اما هر چه هست مدیران این نشر باید دلایلش را جست و جو کنند. عزیزترین و رفیق ترین کس با شما، ادبیات است، قرار نیست اشتباهات احتمالی در تایید این همه کتاب بی کیفیت را ندیده بگیرید.»

گفتنی است، نشر چشمه چند سال قبل نیز به خاطر انتشار کتاب های ضددینی و از جمله اقدام برای نشر کتابی علیه امام حسین(ع) و آثاری در جهت ترویج فساد و فحشا، لغو مجوز شده بود. اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، باز هم این انتشارات مجوز گرفت و کار خود را ادامه داد.